کد خبر: ۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
مشاور وزیر سابق کشاورزی:
سیاست‌های دولت بیشتر در جهت اعطای امتیازات به دلالان است/ شرکت بازرگانی دولتی ایران دست به دست درحال گردش است

به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛ مشاور وزیر جهاد کشاورزی در دولت نهم درباره دلایل رشد 30 درصدی واردات در نیمه نخست امسال نسبت به سال قبل گفت: بعضی از کالاهای تولیدی داخل ما کفاف مصرف داخل را نمی‌دهد، متاسفانه ما در حال حاضر نه در تولید گندم خودکفا هستیم و نه در برنج. 

دکتر عبدالمجید شیخی در ادامه با طرح این سوال که چرا وزارتخانه های متولی برنامه‌ای برای تنظیم بازار ندارند؟ گفت: در واقع وزارت صنعت و کشاورزی به عنوان متولیان بازار برنامه‌ای برای تنظیم بازار ندارند، آنوقت در وهله دوم باید از مسولان سئوال شود که چه اقداماتی برای حمایت از تولید گندم و برنج انجام داده اند؟

وی با باین اینکه مدیریت ضعیف دلیل واردات کالاهای اساسی است توضیح داد: متاسفانه هم اکنون عزمی برای خودکفایی محصولات استراتژیک از سوی دولت وجود ندارد وعزم نداشتن و فقدان برنامه در این حوزه یعنی بی توجهی به یکی از مفاد مهم سیاستهای اقتصاد مقاومتی.

عضو انجمن اسلام و توسعه با انتقاد از سیاست‌های دولت در کشاورزی تصریح کرد: سیاست‎های دولت بیشتر در یکسال اخیر جهت اعطای امتیازات به دلالان بازار بوده و در واقع مشاورین دولت و لابی فکری پشت سر دولت، دلالان بازار هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشاورین اقتصادی دولت از اتاق‌های بازرگانی انتخاب شدند نه از محافل علمی و آنهایی که اقتصاد اسلامی بلد هستند،گفت: ما به دولت بارها تذکر دادیم اما متاسفانه هیچ توجهی نشده است.

شیخی اضافه کرد: متاسفانه برخی به اشتباه و با غرض و سود شخصی خودکفایی کالاهای اساسی کشور را زیر سوال می برند. درحالی که اگر نگاهی به آمارهای اقتصادی بیندازیم متوجه میشویم اگر در کالایی مانند گندم و برنج خودکفا بودیم در شش ماه 2 میلیارد دلار ارز از کشور خارج نمی کردیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: