کد خبر: ۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۳
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش:
خسروانی با بیان این که مشهد بعنوان ششمین کلانشهر کشور بزودی تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار می گیرد، گفت: نیاز روزانه شهر مشهد حدود ٢,٥ میلیون لیتر بنزین است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شانا، شاهرخ خسروانی، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت: هم اکنون در ٤ کلانشهر تهران، کرج، اراک، تبریز و بنزین یورو ٤ توزیع می شود و اصفهان نیز بعنوان پنجمین کلانشهر، فردا به جمع کلانشهرهای بهره مند از سوخت پاک می پیوندد.
 
خسروانی با بیان این که مشهد بعنوان ششمین کلانشهر کشور بزودی تحت پوشش بنزین یورو ٤ قرار می گیرد، اظهار کرد: نیاز روزانه شهر مشهد حدود ٢,٥ میلیون لیتر بنزین است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور ادامه داد: در حال حاضر مشکل تامین بنزین یورو ٤ برای شهرهای بزرگ و آلوده کشور وجود ندارد و تنها مشکل ما نحوه انتقال و توزیع این فرآورده است.
 
خسروانی ادامه داد: بعنوان مثال خط لوله ای که فرآورده را برای شهر مشهد منتقل می کند در بین راه بنزین شهرهای دیگر را نیز تامین می کند؛ این در حالی است که اگر بنزین یورو ٤ در خط لوله جاری شود و شهرهای بین راه از آن استفاده کنند، برای کلانشهر آلوده مشهد بنزین کم می آید و اگر شهرهای دیگر استفاده نکنند بگونه ای دیگر مشکل ایجاد می شود.
 
شیراز و اهواز اولویتها دیگر در توزیع بنزین یورو ٤
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با بیان این که در صورت حل مشکل انتقال، بزودی ٨ کلانشهر کشور بطور کامل از بنزین و نفت گاز یورو ٤ بهره مند می شوند، تصریح کرد: هم اکنون در حال حل این مسئله هستیم و بزودی شاهد توزیع بنزین و گازوئیل در شهرهای مذکور خواهیم بود.
 
وی با بیان این که شهرهای اصفهان و تبریز به علت دارا بودن پالایشگاه نفت در شهرشان با چنین مشکلی روبرو نیستند، گفت: پس از مشهد، شهرهای شیراز و اهواز نیز در برنامه توزیع بنزین یورو ٤ قرار خواهند گرفت.
 
خسروانی اظهار کرد: در یکسال اخیر به علت آلودگی شهرهای بزرگ کشور تمام تمرکز ما روی توزیع فرآورده با استاندارد بالا در این شهرها بود؛ این در حالی است که با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اجرای کامل طرحهای توسعه ای سایر پالایشگاهها، بنزین و نفت گاز یورو ٤ و ٥ در سراسر ایران اسلامی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بنزین ، یورو4 ، ملی ، فرآورده
نام:
ایمیل:
* نظر: