کد خبر: ۱۸۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
سبدگردانی یکی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد بازار سرمایه است که در ادامه به شرح آن و توصیه های مهم برای سبدگردانی و مدیریت پرتفوی می پردازیم.

مدیریت دارایی شما در بورس با سبدگردان هدف

پیش از ورود به بازار بورس جهت سرمایه گذاری موفق و سودمند در آن باید به مفاهیم و اصطلاحات تخصصی و همچنین انواع روش های سرمایه گذاری در بورس آشنایی و اشراف کامل داشته باشید سبدگردانی یکی از اصطلاحات مهم و پرکاربرد بازار سرمایه است که در ادامه به شرح آن و توصیه های مهم برای سبدگردانی و مدیریت پرتفوی می پردازیم.

منظور از سبدگردانی در بورس چیست؟

بطور کلی به مجموع دارایی ها و سهام شخص سرمایه گذار در بازار بورس را سبد سرمایه گذاری اختصاصی و به شخص با تجربه و مسلط به روش های تحلیل سهم، سبدگردان می گویند که مسئولیت مدیریت پرتفوی و انجام معاملات بورسی را بر عهده دارد و به اصطلاح سبدگردانی می کند.

توصیه هایی برای مدیریت پرتفوی و یا سبدگردانی

انجام معاملات بورسی در بازار سرمایه فقط به شارژ اعتبار و خرید و فروش سهام ختم نمی گردد. بلکه برای بهره مندی از سود و بازده بازار بورس و انجام داد و ستد سودمند باید معاملات آگاهانه انجام شود.

سرمایه گذاران و بخصوص نو سهامداران باید این نکته را بدانند که انجام معاملات برخط نیازمند آشنایی با ابزار های و روش های تحلیل سهم نظیر تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال می باشد.

روش های تحلیل بازار بورس، ریسک معاملات را به شدت کاهش می دهد (تاکید می کنم ریسک معاملات را کاهش می دهد، از بین نمی برد و باید ریسک سرمایه گذاری را بپذیرید) سرمایه گذاری در بازار بورس همانند بازار طلا ، ارز و مسکن با ریسک همراه است اگر جز افراد ریسک گریز می باشید بهتر است که روش غیر مستقیم سرمایه گذاری را انتخاب نمایید.

 در روش غیر مستقیم، افراد دارای کد بورسی باید به شرکت های سبدگردانی که با مجوز رسمی سازمان بورس فعالیت می نمایند، مراجعه کنند و با توجه به میزان ریسک پذیری خود سبد سرمایه گذاری اختصاصی مناسب را انتخاب نمایند.

یکی از مزایای انتخاب روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بورس از طریق شرکت سبدگردان ها این است که مدیریت پرتفوی و سهام سرمایه گذاران بر عهده متخصصان حرفه ای و با تجربه می باشد.

حال اگر با روش های تحلیل بازار بورس آشنا هستید و سابقه فعالیت و انجام معاملات را دارید و می خواهید خودتان مدیریت پرتفوی خود را بر عهده بگیرید بهتر است که سرمایه خود را روی یک سهم متمرکز نکنید و سبدی از چند سهم تشکیل دهید.

یک ضرب المثل چینی هست که میگه "همه تخم مرغ ها رو داخل یک سبد نچینید" این بدان معناست که با سرمایه خود چند سهم آنالیز شده خریداری کنید که اگر بنا به دلایلی یک سهم به اصطلاح ریزش کرد و شما متضرر شدید سود سهم های دیگر ضرر شما را جبران کنند.

معرفی شرکتی سبدگردان هدف با تیم حرفه ای و مجرب

مدیریت دارایی شما در بورس با سبدگردان هدف

با توجه به مطالب فوق با مفهوم سبدگردانی (مدیریت پرتفوی) ، شرکت سبدگردان و مزایای سرمایه گذاری به روش غیر مستقیم در بازار بورس آشنا شدید از این رو در بخش پایانی مقاله می خواهیم یک سبدگردان معتبر و حرفه ای با سابقه درخشان را به شما عزیزان معرفی نماییم.

شرکت سبدگردان هدف یکی از اولین شرکت هایی است که مجوز رسمی سازمان بورس اوراق بهادار را دریافت کرد و در بهمن ماه سال 1391 فعالیت خود را بطور رسمی با تیم حرفه ای متشکل از بهترین تحلیلگران، تحت نظر کارشناس ارشد بورس جناب آقای عباسعلی حقانی نسب با هدف کسب سود حداکثر بازار بورس آغاز نمود.

می توانید به مراجعه به وبسایت رسمی شرکت سبدگردان هدف به آدرس ihadaf.com از انواع سبدهای سرمایه گذاری اختصاصی و انواع صندوق های سرمایه گذاری مشترک و حداقل سرمایه مورد نیاز و کارمزد سبدگردانی مطلع شوید.

برای مشاوره سرمایه گذاری فقط کافیست نام استان خود را به سامانه 10000604 ارسال فرمایید تا مشاوران سبدگردان هدف با شما تماس بگیرند .

منبع : بورس فردا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار