کد خبر: ۱۷۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
تهدیدات فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام هم نکته بسیار مهمی است که کسب و کارهای مبتنی بر پلتفرم اینستاگرام باید خیلی زود برای آن فکری بکنند تا به کسب و کارشان آسیبی نرسد. در ادامه به پنج نکته خیلی مهم برای رهایی از محدودیت‌های اینستاگرام اشاره کرده‌ایم.

در طی سالیانی که اینستاگرام در ایران به شکوفایی رسید کسب و کارهای زیادی بر پایه اینستاگرام راه‌اندازی شد و رشد کرد و این اتفاق بسیار مبارک و جالب بود، چرا که  کسب و کارهای جدید و حتی خانگی فرصت پیدا کردند پا به عرصه ظهور بگذارند و به شکوفایی برسند. اما تهدیدات فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام هم نکته بسیار مهمی است که کسب و کارهای مبتنی بر پلتفرم اینستاگرام باید خیلی زود برای آن فکری بکنند تا به کسب و کارشان آسیبی نرسد. در ادامه به پنج نکته خیلی مهم برای رهایی از محدودیت‌های اینستاگرام اشاره کرده‌ایم.

۵ عبرت برای کسب و کارهای اینستاگرام

عبرت اول: همه تخم مرغهایت را در یک سبد نچین!

پنج عدد تخم مرغ در یک سبد امن تر هستند یا در پنج سبد؟ طبیعتا ذکاوت و هوش مالی حکم می کند که تمام سرمایه خود را در یک محل نگهداری نکنید تا در صورت بروز اتفاق پیش بینی نشده، همه سرمایه خود را از دست ندهید. فرض کنید که می خواهید به یک سفر چند روزه بروید و قرار است هزینه سفر را به صورت نقد و کارت بانکی به همراه خود ببرید. در این حالت پول نقد خود را به چند بخش تقسیم می کنید و هر بخش را در چمدان، ساک، کیف یا قسمت متفاوتی قرار می دهید. همچنین در مورد کارت بانکی نیز همین کار را انجام می دهید و موجودی حساب را بین چند کارت بانکی پخش می کنید. خب علت این کار شما چیست؟ شما برای پیش بینی وقایع غیر مترقبه مانند دزدیده شدن یا گم شدن کارت یا پول نقد خود این کار را انجام می دهید تا در صورت وقوع هر یک از این اتفاقات، در سفر بی پول نمانید. کسب و کارهای اینترنتی نیز دقیقا مانند یک سفر هستند. به این معنی که شما نباید همیشه کسب و کارتان را در فضای مجازی در یک شبکه اجتماعی خاص راه اندازی کنید و تا آخر صرفا در همان جا بمانید. بستر اینترنت پر از اتفاقاتی است که می تواند شما را سورپرایز کرده و کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار دهد. پس بهتر است اگر در آغاز مسیر، با پلتفرمی مانند اینستاگرام شروع کردید، حتما برای انتقال بخش عمده کسب و کار خودتان به یک بستر دیگر مانند فروشگاه یا سایت اینترنتی اقدام کنید تا از تهدیداتی مانند طرح صیانت از حقوق کاربران که به راحتی می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند، در امان بمانید.

۵ عبرت برای کسب و کارهای اینستاگرام

عبرت دوم: شبکه های اجتماعی محل معرفی کسب و کار هستند نه پایگاه اصلی

بسیاری از مردم برای سرگرمی به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند و  احتمال اینکه قصد جدی برای خرید یا دریافت خدمات در این شبکه ها را داشته باشند، چندان بالا نیست. به همین دلیل بهتر است از این شبکه ها، صرفا برای معرفی کسب و کار خودتان یا به عبارتی همان تبلیغات استفاده کنید. البته این به آن معنی نیست که امکان فروش محصول در این شبکه ها وجود ندارد، بلکه این به معنای اعتبار دادن به کسب و کار شما و جلب اعتماد بهتر مشتریان است که به جای ارائه همه خدمات خود در یک پیج یا کانال، به دنبال راه ماندگارتری مانند یک سایت باشید.

 

عبرت سوم: همیشه جوری برنامه ریزی و سرمایه گذاری کن که مورد تهدید قرار نگیری

تمامی شرکت های معتبر و کسب و کارهای موفق در سر تا سر دنیا، بر روی سرمایه گذاری های خود در بخش های مختلف، بسیار حساس هستند. این سرمایه گذاری ها با نظر یک یا چند تیم متخصص و در قسمت هایی انجام می شود که کمترین ریسک و بالاترین میزان سوددهی را داشته باشد. همین مورد باید سرلوحه کسب و کارهای کوچک نیز قرار بگیرد. این نوع از مشاغل معمولا سرمایه کمتری در اختیار دارند که در صورت از بین رفتن قسمتی از آن، کسب و کار فرد دچار مشکلات جدی خواهد شد. بنابراین سرمایه گذاری در یک سایت فروشگاهی همیشه بهتر است از پلتفرم‌هایی که ممکن است به مرور زمان از دسترس ما خارج شوند.

۵ عبرت برای کسب و کارهای اینستاگرام

 

عبرت چهارم : فروش محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود توسعه دهید.

فروش اجناس در شبکه های اجتماعی و به خصوص در اینستاگرام، در حالت کلی ایرادی ندارد اما با توجه به تهدیداتی مانند طرح صیانت از حقوق کاربران و یا سایر مشکلاتی که ممکن است برای این برنامه ها ایجاد شود، بهتر است تا از جایگزین امن تری برای فروش محصولات خود استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی، سایتی است که ویترین کسب و کار شما خواهد بود. شما در یک فروشگاه اینترنتی علاوه بر امکان فروش محصولات به صورت بهتر، به صورت غیر مستقیم باعث افزایش فروش خود نیز خواهید شد

 

عبرت پنجم: از شبکه های اجتماعی برای معرفی فروشگاه اینترنتی خود و افزایش فروش استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی و شبکه های اجتماعی، مکمل یکدیگر هستند و نباید هیچ کدام را جایگزین دیگری نمود. در واقع شما به عنوان یک مدیر موفق، می توانید از شبکه های اجتماعی به عنوان یک پله ترقی برای فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید و با به کارگیری تبلیغات مناسب و هدفمند در این پلتفرم ها، به آسانی و توسط افراد زیادی دیده شوید. پس هرگز بعد از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود، از شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام غافل نشوید و به تبلیغات در این شبکه ها، اهمیت زیادی بدهید.

۵ عبرت برای کسب و کارهای اینستاگرام

 

مزایای فروشگاه اینترنتی اختصاصی

یکی از نکاتی که پیش آمدن طرح صیانت از حقوق کاربران به تمامی صاحبان کسب و کارها گوشزد کرد، سرمایه گذاری مطمئن در یک مسیر امن و به دور از تهدیداتی مانند این طرح بود. یکی از این مسیرها، راه اندازی و طراحی  فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارهای فعال در حوزه فروش محصول یا خدمات است. ایجاد چنین فروشگاهی دارای مزایای زیادی است که بعضی از آنها عبارتند از :

  • امکان درج توضیحات مربوط به محصولات به صورت مفصل و بدون محدودیت تعداد کلمات
  • بالا رفتن تعداد مشتریان کسب و کار، با استفاده از تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی
  • گستردگی دامنه خریداران و بازدیدکنندگان از کسب و کار شما
  • امکان اعمال تغییرات دلخواه بر روی کالا شامل تغییرات مربوط به توضیحات، اعمال تخفیفات کلی، تغییر محصول و ….
  • امکان پشتیبانی آنلاین برای مشتریان
  • امکان بررسی محصول پیش از خرید توسط مشتریان
  • صرفه جویی در هزینه و زمان برای مشتریان

 

 

خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی

یو ای نت از زمان آغاز فعالیت خود، برای بسیاری از مشتریان خود، خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی را انجام داده است. پس از ایجاد زمزمه های مربوط به طرح صیانت از حقوق کاربران، بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی فعال در اینستاگرام و تلگرام، خواهان راه اندازی سایت فروشگاهی اختصاصی خودشان شدند. با توجه به این که اجرا و تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران چندان دور از انتظار نخواهد بود، به شما عزیزانی که تصمیم به وارد کردن کسب و کار خود به فضای مجازی دارید و یا در حال حاضر در شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام فعالیت دارید، پیشنهاد می کنیم که در مورد راه اندازی یک سایت فروشگاهی اختصاصی، به صورت جدی وارد عمل شوید. شما می توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر در این مورد، با کارشناسان ما در یو آی نت تماس بگیرید. همچنین می توانید از بخش مقالات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی در یو آی نت نیز به منظور کسب اطلاعات بیشتر، دیدن فرمایید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار