کد خبر: ۱۸۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
برای انتخاب بروکر یک راه این است که گوگل کنیم و اولین لینک را باز کنیم و در آن سایت افتتاح حساب کنیم. هرچند این راه ساده و آسان بوده، اما اصلا روش امن و مطمئنی برای انتخاب بروکر نیست. در لیست زیر معیارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای انتخاب بروکر باید به آنها توجه داشته باشید:

چند و چون انتخاب بروکر فارکس بر اساس تجربیات معامله‌گران موفق ایرانی

برای انتخاب بروکر یک راه این است که گوگل کنیم و اولین لینک را باز کنیم و در آن سایت افتتاح حساب کنیم. هرچند این راه ساده و آسان بوده، اما اصلا روش امن و مطمئنی برای انتخاب بروکر نیست. در لیست زیر معیارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که برای انتخاب بروکر باید به آنها توجه داشته باشید:

  • معتبر بودن یا داشتن بیمه و رگولاتوری و بیمه
  • داشتن سابقه فعالیت
  • فعالیت در سطح جهانی
  • تعداد معامله‌گرانی که در آن ثبت‌نام کرده‌اند و به این سایت اعتماد کرده‌اند
  • تنوع سبد معاملاتی
  • اسپرد
  • لوریج یا همان اهرم
  • مقدار کمیسیونی که دریافت می‌کند
  • پشتیبانی

اما ممکن است معیارهای دیگری باشند که برخی برای انتخاب بروکر این معیارها را موردتوجه قرار می‌دهند، معیارهایی مثل: دوستم از این بروکر استفاده کرده و گفته بروکر خوبی است، بونوس‌های خوبی می‌دهد، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، سریع حساب را شارژ می‌کند، واریز ریالی هم دارد. 

هرچند این معیارها و دلایل هم دلایل مهمی هستند اما مهم‌ترین چیز برای انتخاب بروکر امنیت و اعتبار است. و هیچ کدام از این دلایلی که ذکر شد امنیت و اعتبار را مدنظر نداشتند. دقت داشته باشید که هیچ وقت کمیسیون کمتر یا دلایل دیگری که مبتنی بر امنیت نیستند، را فدای اعتبار نکنید.

انتخاب بروکر در ایران با دو چالش جدی رو به رو است؛ از یک طرف بروکرهای معتبر دنیا مثل هات‌فارکس، فارکس‌تایم، اف‌بی‌اس و اکسنس از بازار ایران رفته‌اند، و از طرف دیگر در ایران قوانین کافی و نهادهای نظارتی‌ای وجود ندارد که مسئول رسیدگی به تخلف‌های بروکرها باشد. این موارد موجب شده است بروکرهای زیادی مشغول به فعالیت و تبلیغات باشند و خیلی از آنها امنیت و اعتبار کافی را ندارند. در مقاله بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان به طور کامل به این مشکلات و اصول انتخاب پرداخته‌ایم.

چگونه بروکر فارکس را انتخاب کنیم؟

همان طور که هیچ شرکت و کسب و کاری نیست که توانسته باشد همه مشتریان و کاربران خود را صد در صد راضی نگه دارند، هیچ بروکری هم نیست که بی‌عیب و نقص باشد و نتوان هیچ نقدی به آن وارد کرد. در این نوشته قصد نداریم بی‌نقص‌ترین بروکر را به شما معرفی کنیم. بلکه می‌خواهیم به شما کمک کنیم معتبرترین بروکر را انتخاب کنید. و به همین خاطر هم در این نوشته از باگ‌ها و نقص‌های بروکرهای سخنی گفته نمی‌شود. 

اهمیت اعتبار بروکر وقتی مشخص می‌شود که به طور مثال تخلف یا اشتباهی از جانب بروکر رخ داد و شما به خاطر همین اشتباه ضرر زیادی متحمل شدید، اگر این بروکر معتبر نباشد و زیرنظر نهاد نظارتی‌ای نباشد شما هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید و سرمایه‌تان از دست می‌رود. اما اگر بروکر معتبر باشد و تحت نظر نهادهای نظارتی مشغول فعالیت باشد، می‌توانید از بروکر شکایت کنید و در صورت اثبات تخلف سرمایه از دست‌رفته‌تان را بازگردانید.

در سایت ایران بروکر متخصصانی مشغول به فعالیت هستند که بیش از یک دهه در بازارهای مالی تجربه دارند و آشنایی خوبی با بروکرهای فارکس دارند. در سایت ایران بروکر می‌توانید لیستی از بروکرهای معتبر را ببینید و بررسی دقیق هر کدام را بخوانید تا کارگزاری فارکس متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.  گفتنی است که تا الان بیشتر از سی بروکر فارکس در سایت ایران بروکر بررسی شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار