کد خبر: ۱۸۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱
محل اقامت از مهمترین نکاتی است که این مسافرها باید به آن توجه کنند. در این مقاله با انواع اقامتگاه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها در شهر تهران آشنا می‌شویم.

بهترین گزینه‌های اقامتی در تهران چیست؟

تهران را همه به عنوان شهری پرجنب‌و‌جوش با جمعیت زیاد و ترافیک‌های طولانی می‌شناسند. ساکنین این شهر هم با موضوعاتی مثل ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا غریبه نیستند و این مشکلات را به عنوان بخشی از زندگی شهری قبول کرده‌اند. به خاطر وجود اداره‌ها،‌ سفارت‌خانه‌ها، شرکت‌ها و انواع مراکز اداری و تجاری،‌ شهر تهران روزانه میزبان تعداد زیادی مسافر است. محل اقامت از مهمترین نکاتی است که این مسافرها باید به آن توجه کنند. در این مقاله با انواع اقامتگاه‌ها و ویژگی‌های آن‌ها در شهر تهران آشنا می‌شویم.

 

انواع اقامتگاه‌ها در تهران

بخش مهمی از انتخاب اقامتگاه هم به سلیقه‌ی شخصی و میزان بودجه بستگی دارد. بنابراین مهم است که از انواع اقامتگاه‌ها شناخت کافی داشته باشیم و بدانیم از میان هتل‌، اقامتگاه‌ بومگردی، هاستل‌، مسافرخانه، اجاره سوئیت‌و اجاره‌ روزانه کدام نوع از اقامت مناسب‌تر است.

هتل؛ با امکانات‌ترین گزینه‌ی اقامتی

بهترین گزینه‌های اقامتی در تهران چیست؟

هتل‌ها شناخته‌شده‌ترین نوع اقامتگاه‌ها است و به‌خاطر داشتن تعداد اتاق زیاد و امکانات ویژه‌ای که به مسافران ارائه می‌دهند، بسیار محبوب هستند. شهر تهران تعداد بیشماری هتل دارد که با توجه به تعداد ستاره‌های خود،‌ خدمات متفاوتی را ارایه می‌دهند. سوییت‌ها یا اتاق‌های یک هتل دارای لوازم خواب، سرویس بهداشتی و حمام جداگانه هستند و علاوه بر آن، میهمانان هتل می‌توانند از امکانات و خدمات مختلف مانند رستوران و کافی‌شاپ، استخر، امکانات ورزشی و تالار و سالن اجتماعات استفاده کنند. البته این امکانات و خدمات بسته به درجه‌ی هتل بیشتر یا کمتر می‌شوند. هتل‌ها بسته به کیفیت خدمات و امکانات ساختاری، بهداشتی و رفاهی از بین یک ستاره (ضعیف‌ترین) تا پنج ستاره (بهترین) درجه‌بندی می‌شوند. البته هتل‌ها بر اساس شکل و ساختار انواع مختلف هم دارند که از میان آنها می‌توان به هتل آپارتمان، مُتل، تخت‌خواب و صبحانه، بوتیک هتل و غیره اشاره کرد. بعضی از هتل‌های تهران علاوه بر خدمات مناسبی که ارایه می‌دهند کیفیت‌های مناسبی هم دارند؛ به طور نمونه هتل کوثر تهران با قرار گرفتن در مرکز شهر و دسترسی مناسب به سایر مناطق برای افرادی که جهت کار اداری یا بازدید از بافت قدیم تهران به این شهر سفر کرده‌اند محسوب می‌شود. برای مشاهده سایر گزینه‌های هتل تهران هم می‌تواند برای هر بودجه و سلیقه‌ای مناسب باشد.

اجاره سوییت و روزانه؛ یک محل اقامت اختصاصی

بهترین گزینه‌های اقامتی در تهران چیست؟

خیلی وقت‌ها اقامت در هتل یا هرگونه اقامتگاه دیگری که دارای فضای اشتراکی باشد، برایمان چندان جالب بنظر نمی‌آید و ترجیح می‌دهیم جایی اقامت داشته باشیم که فضایی اختصاصی داشته باشد و هیچ‌کسی مزاحممان نشود! اینجاست که اجاره ویلا یا اجاره سوییت بهترین گزینه است. خوشبختانه در سال‌های اخیر بخاطر وجود سایت‌های‌ اجاره آنلاین می‌توانیم به راحتی سوئیت یا آپارتمان مبله دلخواه را مورد نظرمان را در هر نقطه‌ای از تهران رزرو کرد. شما می‌توانید برای اجاره آپارتمان مبله در تهران از جاباما استفاده کنید.

 

هاستل و مسافرخانه؛ ارزران‌ترین گزینه‌‌ی اقامتی

هاستل‌ها تقریبا اعضای جدید دنیای اقامتگاه‌ها هستند و در کنار مسافرخانه‌ها به عنوان ارزان‌ترین نوع اقامتگاه در سفر، طرفداران پیدا کرده‌اند. در هاستل‌ها و مسافرخانه‌ها به شما تنها یک تخت اجاره داده می‌شود و بقیه‌ی امکانات از جمله، سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه مشترک هستند. این نوع از اقامتگاه‌های شهر تهران به‌ خاطر داشتن فضای اشتراکی، جای بسیار مناسبی برای معاشرت با سایر افراد و پیدا کردن دوست و همسفر هستند. شما همچنین در هاستل‌ها و مسافرخانه‌ها می‌توانید از آشپزخانه استفاده کنید و برای خود غذا درست کنید تا هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند. البته در مقایسه با سایر گزینه‌های اقامتی، داشتن فضای شخصی در هاستل و مسافرخانه کمی سخت است و این مسئله ممکن است با سلیقه‌ی برخی از افراد همخوانی نداشته باشد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار