کد خبر: ۱۸۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
صرافی‌های متمرکز قوانین خاصی دارند که لازم است قبل از ورود و ساخت حساب در این صرافی‌ها، کاربران از این قوانین آگاه شوند. واقعیتی که تا امروز درباره صرافی‌های داخلی وجود دارد، مجوز نداشتن تمام صرافی‌هایی است که در ایران فعالیت می‌کنند.

احراز هویت رابین‌کش، مسیری امن برای معاملات ارز دیجیتال

صرافی‌های متمرکز قوانین خاصی دارند که لازم است قبل از ورود و ساخت حساب در این صرافی‌ها، کاربران از این قوانین آگاه شوند. واقعیتی که تا امروز درباره صرافی‌های داخلی وجود دارد، مجوز نداشتن تمام صرافی‌هایی است که در ایران فعالیت می‌کنند. درواقع ریشه این اتفاق ناشی از تعیین نشدن قوانین مشخص و پذیرش مسئولیت از طرف یکی از ارگان‌های داخلی است. هنوز هیچ ارگان یا سازمانی به این بازار جوان اعتماد نکرده است تا بتوان قانون برای آن تصویب کرد و صرافی‌ها با کسب مجوز‌های لازم، به‌عنوان یک صرافی مجاز به کار خود ادامه بدهند. با‌این‌وجود، همچنان قوانین و شرایطی وجود دارد که می‌توان با بررسی آن، به معتبر بودن صرافی اعتماد کرد. یکی از این شرایط روند احراز هویت است. در این مطلب قرار است با شما درباره احراز هویت رابین‌کش، شرایط و مراحل آن صحبت کنیم، همراه ما باشید:

احراز هویت رابین‌کش، مسیری امن برای معاملات ارز دیجیتال

احراز هویت چیست؟

احراز هویت (Know Your Customer – KYC) به معنی «مشتری خود را بشناسید»، روندی است که تمام صرافی‌های متمرکز از آن استفاده می‌کنند. این روند برای محافظت مؤسسات مالی در برابر تقلب، فساد، پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم طراحی شده است. احراز هویت شامل چندین مرحله برای ساخت حساب کاربری و شناخت دقیق هویت مشتری است. مهم‌ترین مراحل آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • ثبت هویت مشتری
  • درک ماهیت فعالیت‌های مشتریان و قانونی بودن فعالیت‌ها
  • ارزیابی ریسک‌های پول‌شویی مرتبط با مشتریان

فرآیندهای مؤثری که برای احراز هویت در نظر گرفته می‌شود نقش بسیار مهمی برای هر برنامه موفق، انطباق و مدیریت ریسک دارد. در سال‌های اخیر الزاماتی که مربوط به اجرای تعهدات احراز هویت است همواره شدیدتر و مهم‌تر شده‌اند.

با‌توجه‌به اهمیت مبارزه با پول‌شویی (AML) و انطباق با احراز هویت، اعمال الزامات نظارتی دقیق‌تر در بانک‌ها و شرکت‌های مالی باعث شده تا زمان و منابع قابل‌توجهی را به انجام فرآیندهای دقیق احراز هویت اختصاص دهند.

بانک‌ها و تنظیم‌کننده‌ها تمایل خود را برای حرکت به سمت الزامات استاندارد احراز هویت و همسو کردن فرآیندهای داخلی نشان داده‌اند و هنوز هم راهی برای تکمیل این مسیر و منسجم کردن آن وجود دارد.

تعدادی از ابتکارات جهانی و محلی باهدف بهبود فرآیند احراز هویت اتفاق افتاده است. تا هم کاربران بتوانند در یک بستر امن و قابل‌اعتماد فعالیت کنند و هم مؤسسات و شرکت‌‌های مالی از فسادهای مالی جلوگیری کنند. به‌طورکلی، غلبه بر این چالش‌‌ها نیازمند رویکردی فعال و مشارکتی برای پرورش تغییر است.

همچنین انجام مراحل احراز هویت و درنظرداشتن این پروتکل مالی، نقش مهمی در پرداخت‌های سریع و برون‌مرزی ایفا می‌کند. سطوح بیشتری از اعتماد، شفافیت و همکاری را تسهیل می‌کند و درعین‌حال ریسک را کاهش می‌دهد. رویکرد جامعه برای تسریع روند انطباق و ایجاد راه‌‌های جدید و مشارکتی‌تر برای رسیدگی به جرایم مالی ضروری است.

احراز هویت رابین‌کش، مسیری امن برای معاملات ارز دیجیتال

نحوه ثبت‌نام و احراز هویت در رابین‌‌کش

برای داشتن حساب کاربری و احراز هویت در پلتفرم صرافی ارزدیجیتال رابین‌کش، ابتدا باید در لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تلفن همراه از طریق مرورگر وارد سایت رابین‌کش به نشانی سایت rabincash.com بروید. بعد از ظاهر شدن صفحه اصلی باید شماره موبایل فعال را وارد کنید و کد شش رقمی‌ای که از طرف سامانه خودکار به شماره شما ارسال می‌شود را در خانه‌های نمایش‌داده شده وارد کنید.

با مرحله پیش ثبت‌نام در سایت، نوبت به احراز هویت در رابین‌کش خواهد رسید. همان‌طور که در بخش‌‌های قبلی گفتیم، تمام صرافی‌های معتبر داخلی قوانین و شرایط خاصی دارند که لازم است قبل از انتخاب و ثبت‌نام در آنها، حتماً صفحه قوانین صرافی را مطالعه کنید. قبل از احراز هویت در رابین‌کش هم به صفحه قوانین سایت مراجعه کنید و بادقت آن را مطالعه بفرمایید.

در مرورگر کامپیوتر، بعد از مطالعه و قبول شرایط، وارد پروفایل خود شوید، قسمت سمت چپ، بالا گزینه احراز هویت را انتخاب کنید.

در موبایل هم با ورود به بخش «خانه» هشدار عدم احراز هویت در قسمت بالای صفحه ظاهر می‌شود. با کلیک روی تکمیل پروفایل، وارد قسمت سایر شوید بعد از خواندن قوانین، مراحل احراز هویت را طی کنید.

مراحل ثبت‌نام احراز هویت

احراز هویت رابین‌کش را در پنج مرحله پشت سر خواهید گذاشت. لازم به ذکر است رابین‌‌کش یکی از سریع‌ترین فرآیندهای تأیید احراز هویت را دارد. فرآیند احراز هویت رابین‌کش حداکثر شش ساعت بعد از ثبت اطلاعات و ارائه مدارک انجام خواهد شد. تمام اطلاعاتی که کاربران در سایت این صرافی وارد می‌کنند، جزء اطلاعات محرمانه سایت است و کاملاً نزد سایت محفوظ می‌ماند.

مراحل ثبت احراز هویت در رابین‌کش:

  • مرحله اول: ثبت اطلاعات فردی (نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و آدرس)
  • مرحله دوم: ثبت شماره ثابت و شماره همراه دارای حساب کاربری در واتس‌اپ
  • مرحله سوم: ثبت کارت بانکی که قصد معامله با آن را دارید
  • مرحله چهارم: ارسال عکس از کارت ملی، کارت بانکی و متن دست‌نوشته
  • مرحله پنجم: دریافت تماس جهت بررسی صحت شماره تماس‌های کاربر

جمع‌بندی

درباره اهمیت احراز هویت در رابین‌کش صحبت کردیم و دانستیم چگونه باید اینکار را انجام داد. راهنمای کامل این کار را می‌توانید در وبلاگ تخصصی صرافی رابین‌کش بخوانید و آموزش‌های لازم را دریافت کنید. اگر می‌‌خواهید با استفاده از یک بستر امن و معتبر وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید، همین حالا به جمع ما در خانواده رابین‌کش بپیوندید.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار