به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پستکس، صفحاتی که با صرف هزینه و وقت بسیار، توانسته اند مشتریانی برای خود جذب کرده و کارشان را رونق دهند. این دسته از مشاغل کاملا بر مبنای پلتفرم راه اندازی شدهاند و هیچ لوکیشنی برای مراجعه حضوری ندارد و این بدین معناست که در صورت اعمال فیلترینگ ارتباط این شاپها با مشتریان، بطور کلی قطع خواهد شد. با این توضیح نیاز به به یک پلتفرم جایگزین برای ادامه حیات این دسته از مشاغل بسیار منطقی و البته ضروری به نظر میرسد. در ادامه شما را با پلتفرمی با نام «شاپکس» آشنا میکنیم که میتواند نقطه عطف بیزینس این دسته از مشاغل باشد.
شاپکس؛ کاربردی ترین پلت فرم ایرانی در حوزه بیزینس
شاپکس را به جرأت میتوان کاربردی ترین پلتفرم ایرانی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی دانست به طوری که در صورت استفاده از آن تمام نیازهای یک شاپ حرفه ای مرتفع خواهد شد.
در پلتفرم های فروش آنلاین، اینتراکشن یا همان تعامل اصلی، بر سه محور استوار است:
تولید: ارائه مشخصات فنی محصول روی پلتفرم (نوع جنس، قیمت، متریال...) و انتشار محتوای آن توسط تولید کننده
شخصی سازی: جست و جو، خواندن، اسکرول کردن فیدها (پیمایش کردن با ماوس روی صفحه کامپیوتر) و خرید کالا توسط مشتری
کنترل کیفیت: رای دادن، اعمال نظر نسبت به کیفیت کالا، خدمات، ... توسط مصرف کننده
تولید
ارائه مشخصات فنی محصولات، اعم از: نوع، جنس، قیمت و حتی فراوانی محصول مورد نظر، در پلتفرم شاپکس به سادگی امکان پذیر است. صاحبان کسب و کارهای آنلاین میتوانند با داشتن یک پنل اختصاصی ضمن تولید محتوا و ارائه توضیحات برای هر بخش، آن را مدیریت کنند. محتوای تولید شده در این پلتفرم به مانند محیط اینستاگرام دارای جذابیت بصری بالا بوده و مدیران میتوانند با ارائه تصاویر پانوراما (سراسر نما) و فیلم های تبلیغاتی خود، تجربه یک خرید حضوری را برای مشتریان تداعی کنند.
شخصی سازی
شاپکس با طراحی محیطی کاملا فروشگاهی با قابلیت مالتی مدیا، به مشتریان این امکان را میدهد که علاوه بر مشاهده تصاویر یا فیلمهای اقلام فروش و مطالعه توضیحات متنی آن، در صورت تمایل، خرید خود را نیز از درگاه موجود در همان پنل انجام داده و حتی کوریر مورد نظر برای ارسال محصول خریداری شده را نیز انتخاب کنند.
به بیانی ساده تر، هر سه مرحله «انتخاب»، «خرید» و «ارسال» محصولات از پنل اختصاصی فروشگاه برای مشتریان میسر است.
کنترل کیفیت
یکی دیگر از نقاط قوت پلتفرم شاپکس، امکان تعامل با مشتریان است. مشتریان با ارائه نظرات و اشتراک گذاری تجربیات خرید خود، علاوه بر کمک به تولید کننده برای بهینه سازی روند تولید و عرضه، میتوانند خود تبلیغی برای پنل فروشگاهی مورد نظر باشند.
یکی از مراحل دشوار در این بخش، پاسخگویی به سوالات مشتریان است. به طوری که بسیاری از مشتریان از تاخیر یا عدم پاسخگویی فروشگاههای اینستاگرامی در دایرکت همواره ناراضی هستند. شاپکس با امکان دریافت خروجی در قالب اکسل از نظرات و پرسشهای مشتریان، امکان مدیریت این بخش را فراهم کرده است، به طوری که هیچ سوالی بی پاسخ یا دیر پاسخ نخواهد بود.
شاپکس فراتر از یک پلتفرم
گزافه نیست اگر شاپکس را فراتر از یک پلتفرم بدانیم، چرا که شاپکس، ضمن ارائه خدمات یک پلتفرم فروش آنلاین، با ارائه گزارشات سیستمی از فراوانی و تنوع اقلام موجود در فروشگاه، به نوعی خدمات انبارداری را نیز ارائه میدهد.
همچنین با پلتفرم شاپکس و به کمک ابزار موجود در پنل های اختصاصی میتوان سابقه فروش محصولات، رفتار مشتریان، میزان رضایتمندی مشتریان، درصد کالاهای مرجوعی و ... را آنالیز کرد.
انتهای رپرتاژ آگهی