کد خبر: ۱۸۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
پروژکتور ال ای دی یا نورافکن ال ای دی‌، جهت روشنایی و نورپردازی محیط‌های گوناگون استفاده می‌گردد. دایره کاربرد این محصولات بسیار وسیع و گسترده است. از روشنایی محیط‌های بزرگ و استادیوم‌های چند ده هزار نفره تا روشنایی و نورپردازی تابلوهای کوچک، همگی در حیطه کاربری پروژکتورهای روشنایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آذرطیف، پروژکتورها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که کیفیت این قطعات، طول عمر، کارایی و بهره‌وری نهایی محصول را مشخص می‌سازد. علاوه بر بررسی هزینه‌های ثابت و متغیر اعم از قیمت خرید محصول و هزینه‌های مصرف برق و تعمیر و نگهداری‌، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده برای انتخاب پروژکتور، محل استفاده پروژکتور می‎باشد. زیرا انواع مختلف پروژکتور، کاربردهای مختلفی دارند.

پروژکتور پاور ال ای دی  (Power LED)

پروژکتورهای پاور ال ای دی به دلیل استفاده از لنز و ال ای دی های یک وات توانایی بالایی جهت هدایت نور و امکان ساطع کردن نور طیف رنگی دارند. به همین دلیل عموما از این محصولات در زمینه نورپردازی نماها و محوطه هایی که نیاز به نور رنگی دارند استفاده می‌گردد.

پروژکتور سی او بی  (COB)

یک چراغ روشنایی ال ای دی COB از یک تراشه LED منفرد مجتمع ساخته شده است که در مقایسه با آرایه ای از LED ها همانند SMD  که در ادامه خواهد آمد، روی چراغ نصب می‌شود. برخلاف SMD ها، COB  از تراشه‌ای درست شده که اجتماع بزرگی از LEDها است و به طور مستقیم روی مدار نصب می‌شود و این نوع محصولات نوری مترکز بر سطح مورد نظر ساطع می‌کنند.

از آنجا که تنها مجموعه LED ها در یک نقطه نصب و مجتمع می‌شوند، آنها نیاز به هیت سینک بیشتری دارند، بنابراین بایستی خنک کننده بزرگتری که معمولاً از آلومینیوم ساخته می‌شود، برای از بین بردن گرما نصب گردد. از آنجایی که برای ساخت خنک کننده در چراغ‌های روشنایی COB به مواد بیشتری نیاز است، هزینه‌ها معمولاً کمی افزایش می‌یابد.

پروژکتور ال ای دی (LED)‌، پروژکتور اس ام دی(SMD)

پروژکتور اس ام دی  (SMD)

SMD ها نسبت به COB ها بسیار کارآمدتر هستند. زیرا منبع نور در هر وات، لومن بیشتری تولید می‌کند و به این معنی است که آنها با وات کمتر، نور بیشتری تولید می‌کنند.

در چراغ‌های SMD برخلاف COB خبری از یک بورد واحد نیست، بلکه چندین LED در کنار هم بر روی یک پنل نصب می‌شوند و این نوع محصولات نور را به صورت پخش و یکنواخت روی سطح مورد نظر ساطع می‌کنند.

همچنین آنها پرتو وسیع‌تری از نور تولید می‌کنند که در منطقه‌ای خاص بیشتر پخش می‌شود. این بدان معناست که برای خنک کردن گرما مواد کمتری لازم است که به نوبه خود به معنی اقتصادی بودن آنهاست.

برای اکثر چراغ‌های روشنایی داخلی از SMD استفاده می‌گردد. چراغ های SMD با یک بازتابنده یخی رنگ که مجموعه تراشه‌های LED را پنهان می‌کند، پوشانده شده و نور را به طور مساوی پخش می‌کند.

در ادامه به معرفی برخی از انواع پروژکتورهای تولیدی شرکت آذرطیف خواهیم پرداخت:

پروژکتور ال ای دی (LED)‌، پروژکتور اس ام دی(SMD)

پروژکتور 100 وات  SMD

پروژکتور 100 وات آذرطیف با شار نوری 12000 لومن می‌تواند مکان‌هایی مانند نمایشگاه‌ها، سالن‌های بزرگ، محیط‌های باز و بیلبورد خیابان‌ها را به خوبی روشن کرده و نوری یکنواخت و مطلوب را ایجاد نماید. همچنین پروژکتور 100 وات ال ای دی داخل محوطه، حیاط، پارکینگ، روف گاردن، جلوی درب منازل و بسیاری دیگر از مکان‌ها قابل استفاده است. لازم به ذکر است که این کالا قابل جایگزینی با لامپ های متال هالید و متال سدیم 250 وات می‌باشد.

پروژکتور 150 وات SMD

پروژکتور 150 وات شرکت آذرطیف با ضمانت 24 ماهه می‌تواند در دو طیف رنگ نور مهتابی(سفید) و آفتابی (زرد) به خوبی مکان‌هایی مانند سالن‌های بزرگ، محیط های باز، سالن های صنعتی، ورزشگاه‌ها و بیلبوردهای خیابانی را روشن کرده و نوری یکنواخت و مطلوب را مطابق با نیاز ایجاد نماید. پروژکتور 150 وات ال ای دی می‌تواند جایگزین مناسبی برای لامپ‌های متال هالید و متال سدیم 400 و 500 وات باشد.

پروژکتور 200 وات SMD

پروژکتور 200 وات با داشتن درجه مقاومت 66 و شار نوری 24000 لومن می تواند در فضاهای باز و در مجاورت برف و باران قابل استفاده باشد و نور مورد نیاز مکان‌هایی مانند خیابان‌ها، محیط‌های باز، پارک‌ها و نیز کارگاه‌های تولیدی را به خوبی تامین کند. همچنین پروژکتور 200 وات ال ای دی داخل محوطه، حیاط، پارکینگ، جلوی درب فروشگاه‌ها و بسیاری دیگر از مکانها قابل استفاده است. لازم به ذکر است که پروژکتور 200 وات برای جایگزینی لامپ متال هالید و لامپ بخار سدیم 1000 وات امکان استفاده دارد.

پروژکتور 300 وات SMD

پروژکتور 300 وات نیز مانند سایر محصولات ذکر شده می‌تواند استفاده‌های گوناگونی از جمله روشنایی کارخانجات و سوله های صنعتی و سالن‌های چند منظوره ورزشی داشته باشد. پروژکتور 300 وات ال ای دی آذرطیف جایگزین مناسبی برای لامپ‌های متال هالید و متال سدیم 1000 وات (مصطلح به لامپ های خیاری) می‌باشد.

شرکت روشنایی آذرطیف تولیدکننده محصولات روشنایی شامل انواع پروژکتورهای صنعتی، چراغ‌های خیابانی، چراغ های کارگاهی و وال واشرها با تکنولوژی فوق کم مصرف LED ,  SMD , COB

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های 02156573311 و 09120887008 با کارشناسان شرکت صنایع روشنایی آذرطیف در ارتباط باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار