کد خبر: ۱۸۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
یک کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بازار ارز در روزهای آینده گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور ۲ جنبه افزایش یا کاهش نرخ ارز بر پایه یکسری معیارهایی وجود دارد که به صورت جدا باید بررسی کرد.

دلار در پاییز ۱۴۰۰ ارزان می‌شود؟

یک کارشناس اقتصادی درباره وضعیت بازار ارز  در روزهای آینده گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور ۲ جنبه افزایش یا کاهش نرخ ارز بر پایه یکسری معیارهایی وجود دارد که به صورت جدا باید بررسی کرد.

علی رحیمی افزود: اما از آنجا که با گذشت ۶ماه اخیر  نتیجه برجام هنوز مشخص نیست و  معاون اول رییس جمهور هم چندی قبل بیان کرد که تا ماه آذر دور بعدی مذاکرات نخواهد شد، برخی فعالان بازار امیدی به تعیین تکلیف این موضوع در آینده نزدیک ندارند  و انتظار می رود در این شرایط قمیت ارز روند صعودی با شیب  ملایم خواهد داشت.

او افزود: اگر بخواهیم مثبت و خوش بینانه به آینده بازار نگاه کنیم این است که اگر  مذاکرات به زودی آغاز  شود  دلار وارد مدار نزولی خواهد شد اما در کنار آن  رییس کل بانک مرکزی هم تا چند روز آینده مشخص خواهد شد که این موضوع نیز منجر به روند نزولی دلار و از بین رفتن فرصت نوسان‌گیری خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بنابراین باتوجه به شرایط موجود در کشور، به نظر نمی‌رسد دلار در روزهای ابتدایی مهر ماه  نوسانی بیش از هفته گذشته را تجربه خواهد کرد و تا زمانی که اتفاق تاثیر گذاری بر اقتصاد کشور رخ ندهد همین محدوده قیمتی را حفظ خواهد کرد و  فعلا جو نزولی در بازار ارز حاکم شده است.

برچسب ها: اقتصاد ، پاییز ، دلار ، نرخ ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار