کد خبر: ۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران مطرح کرد:
معاون وزیر نفت گفت: توسعه میدان آزادگان جنوبی پس از اخراج چینی‌ها با شدت دنبال می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛ رکن الدین جوادی با تاکید بر این‌که اهداف درنظر گرفته شده برای توسعه پارس جنوبی تا پایان سال محقق می شود گفت: طبق وعده‌ها به طور قطع افزایش تولید صد میلیون متر مکعب گاز از فازهای 12، 15، 16 و بخشی از فازهای 17 و 18 محقق خواهد شد.
 
وی در ادامه درباره برنامه‌های شرکت ملی نفت برای توسعه میادین مشترک گفت: توسعه میادین مشترک غرب کارون و پارس جنوبی به شدت پیگیری می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برای استفاده از سرمایه‌گذار خارجی در میادین مشترک به ویژه آزادگان جنوبی منتظر رونمایی قراردادهای جدید نفتی هستید؟ گفت: خیر، توسعه میادین مشترک و از جمله آزادگان جنوبی از محل منابع داخلی و بند ق تبصره 2 قانون بودجه 93 در حال انجام است.
 
جوادی در ادامه افزود: روزی که پیمانکار چینی آزادگان جنوبی را ترک کرد سه دکل در این میدان مورد استفاده قرار می گرفت اما اکنون در این میدان با 16 دکل عملیات توسعه انجام می شود.
 
معاون وزیر نفت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به این که عملیات برداشت زودهنگام از این میدان آزادگان جنوبی توسط پیمانکاران داخلی انجام شده بود چرا از ابتدا از توان داخلی برای توسعه این میدان مشترک استفاده نکرده و کار را به چینی‌ها واگذار کردید، اظهار کرد: در مقاطعی تصمیماتی گرفته می‌شود اما به هر حال منابع داخلی نیز محدودیت دارند.
 
وی در پاسخ به این که آیا چینی‌ها به میادین نفتی باز خواهند گشت گفت: اکنون چینی‌ها در آزادگان شمالی و یادآوران در حال فعالیت هستند.
 
وی همچنین درباره خرید شناور FPSO برای تولید نفت ازلایه نفتی پارس جنوبی، اضافه کرد: در شرف سفارش این شناور هستیم و قرارداد آن بزودی امضا و تلاش می شود بودجه خرید این شناور نیز تامین شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به دریافت کامل پول فروش نفت از نیروی انتظامی گفت: بخشی از این مبلغ دریافت شده و بخش دیگری نیز هنوز باقی مانده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، میادین ، نفت
نام:
ایمیل:
* نظر: