کد خبر: ۱۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
شرکت کویت پترولیوم پروژه سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 400 میلیون دلاری در پالایشگاه روتردام با ظرفیت روزانه 88 هزار بشکه را لغو کرده و احتمالا به فروش خواهد رساند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت کویت پترولیوم گفت: این شرکت پروژه پالایشگاه 88 هزار بشکه‌ای روتردام را که ارزش آن یک میلیارد و 400 میلیون دلار است لغو کرده و احتمالا آن را به فروش خواهد رساند، زیرا پالایشگاه‌های اروپایی با تولید بیش از حد و عدم تقاضا و رقابت جهانی مواجه هستند.

یان مارتین فاندر استین، سخنگوی پالایشگاه‌ روتردام با بیان اینکه در حال گفتگو با بانک‌هایی نظیر HSBC درباره‌ مدیریت فروش احتمالی این پالایشگاه است، گفت: اکنون ما باید تمام گزینه‌های دیگر را بررسی کنیم.

تبدیل این پالایشگاه به یک ترمینال ذخیره‌ سازی یا تعطیلی کامل آن جزو گزینه‌ها هستند. اگرچه گزینه تعطیلی پالایشگاه چندان مورد قبول همه نیست.

وی افزود: هدف ما همچنین این است که تمام پرسنل پالایشگاه را حفظ کنیم. ما در حال کار روی یک توافقنامه کاری جمعی جدید هستیم.

فاندر استین افزود: این شرکت امیدوار است که یک تصمیم اولیه در این خصوص تا بهار 2015 اتخاذ شود اگرچه تاکید کرد که گفتگوها در مراحل اولیه هستند.

منابع صنعت نفت می‌گویند: با توجه به سایز کوچک و شرایط رقابتی مرتبط با پالایشگاه‌های بزرگ در روتردام و منطقه، این پالایشگاه در پیدا ‌کردن مشتری دچار مشکل خواهد شد.

یک منبع آگاه گفت: تبدیل این پالایشگاه به یک ترمینال ذخیره ‌سازی باعث خواهد شد که کارکنان آن از 350 نفر به 80 نفر تنزل کنند.

پالایشگاه روتردام در گذشته نیز از جمله در قرار‌داد بی‌نتیجه سال 2007 که گفته می‌شد لوک اویل خریدار آن است، به فروش گذاشته شده بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: