کد خبر: ۱۸۸۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷
سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان جنوبی:
بیرجند- سرپرست معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی از وجود ۸۵ رشته در قالب ۱۵ گروه صنایع دستی در استان خبر داد.

زهره اسد پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از حدود ۱۷ گروه صنایع دستی کشور ۱۵ گروه صنایع دستی در خراسان جنوبی فعال است که مهم‌ترین آنها گروه‌های صنایع دستی نساجی سنتی، بافته‌های داری و رو دوزی های سنتی است.

وی بیان کرد: ۲ گروه صنایع دستی دیگر مانند صنایع دستی دریایی و… به دلیل شرایط جغرافیایی استان در خراسان جنوبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از حدود ۳۰۰ رشته صنایع دستی کشور، حدود ۸۵ رشته در نقاط مختلف خراسان جنوبی وجود دارد و بیشتر برند سازی در گروه نساجی سنتی استان و بعد از آن در گلیم بافی و سفره ادبی انجام شده است.

اسدپور گفت: در فرش هم برند سازی در استان انجام شده اما میراث فرهنگی متولی آن نمی‌باشد.

سرپرست معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی عنوان کرد: تا کنون بیشتر در زمینه احیای صنایع دستی کار کرده‌ایم و با توجه به اینکه جوانان علاقمندی بسیاری برای فعالیت در رشته‌های صنایع دستی از خود نشان داده‌اند و با کسب و کار بیشتر آشنایی دارند آنها برای برند سازی اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برند سازی از اصول اولیه کار در صنایع دستی است، اضافه کرد: برای تسهیل برند سازی علاوه بر مشاوره به افراد متقاضی انجام این کار، کارگاه‌های برند سازی را برگزار و این افراد را برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار