کد خبر: ۱۸۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
یک فعال دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید تمایز برنامه خود با برنامه‌ها و اقدامات وزرای پیشین را مشخص کنند تا رای اعتماد نه تنها مجلس نشینان بلکه همه دغدغه مندان آموزش و پرورش کشور را دریافت کنند.

حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، عدم رای اعتماد بهارستان نشینان به دومین گزینه دولت برای وزارت آموزش و پرورش، این بار یوسف نوری را در آستانه تصدی این وزارت خانه قرار داده است. یوسف نوری پس از ارائه سوابق و رزومه خود، پس از اخذ تاییدیه توسط کمیسیون آموزش، قرار است تا در هفتم آذر در صحن مجلس تعیین صلاحیت شود.

با توجه به آنچه در سال‌های گذشته رخ داده، دغدغه ها و نگرانی‌هایی درباره آینده این وزارت خانه وجود دارد و مردم و فعالان حوزه آموزش و پرورش می خواهند بدانند که رویکرد یوسف نوری در رابطه با مسائل خرد و کلان آموزش و پرورش چیست؟، چه منطق و استدلالی را در ارتباط با مسائل و مشکلات آموزش و پرورش در دستور کار قرار می دهند؟ و اینکه آیا برنامه و راهکارهای وزیر پیشنهادی برای حل مسائل و مشکلات نظام آموزش و پرورش عملی و کارآمد است؟ و تا چه حد می توان به برون رفت ایشان از چالش ها و مشکلات آموزش و پرورش امیدوار بود.

فعالان دانشجویی و اعضای تشکل های دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از کسانی هستند که به دلیل ارتباطی که با حوزه آموزش و پرورش دارند نسبت به سایر دانشجویان دغدغه بیشتری نسبت به آینده این حوزه دارند، به همین منظور با حانیه باقری، یکی از اعضای معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی بسیج دانشجویی مرکز شهید باهنر فرهنگیان تهران به گفت‌وگو نشستیم تا موضوعاتی است که پیرامون مسائل آموزش و پرورش وجود دارد را بررسی کنیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

* وزیر پیشنهادی آموزش پرورش چگونه می‌تواند رای اعتماد مجلس و فرهنگیان دغدغه‌مند را بگیرد؟

فارس: به نظر شما وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای اینکه رای اعتماد مجلس را بگیرد باید به چه مسائلی توجه کند؟

باقری: آقای یوسف نوری، گزینه سوم تصدی وزارت آموزش و پرورش، باید ضمن شفاف سازی برنامه های خود برای پیشبرد اهداف و ایجاد تحول در آموزش و پرورش، تمایز برنامه خود با برنامه‌ها و اقدامات وزرای پیشین را مشخص کنند تا رای اعتماد نه تنها مجلس نشینان بلکه همه دغدغه مندان آموزش و پرورش کشور را دریافت کنند.   

فارس: به نظر شما، اولین و برجسته ترین مسئله آموزش و پرورش که نیازمند نگاه ویژه و بلندمدت وزیر آینده  آموزش و پرورش است، چیست؟

باقری: متاسفانه همانطور که همه می دانیم، این اصل که "آموزش و پرورش در واقع بستر پیاده‌سازی اهداف هر نظامی است که بر آن سرمایه‌گذاری جدی و بنیادی می‌کنند" در جامعه ما به درستی پی ریزی نشده است. اکنون مهم‌ترین پرسشی که وزیر آموزش و پرورش آینده باید به آن پاسخ دهند، این است که راهکار و برنامه ایشان در جهت سرمایه گذاری جدی و اصولی در این نظام چیست تا اثر آموزش و پرورش در بعدهای مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... آینده کشور نمود پیدا کند؟

 

 

راهبردی که ایشان در برنامه جامع خود به مجلس ارائه دادند، در واقع " ارتقای آموزش و پرورش به مثابه امرحاکمیتی ودغدغه ملی با حضور همه بازیگران و ارکان" است که این امرخود همواره یکی از نخستین راهبردهای همه وزرای پیشین بوده است که در اجرای آن تقریباً ناکام بوده اند. بنده امیدوارم که آقای نوری با شفافیت سازی در مورد چگونه اجرایی کردن راهکارهایشان در این زمینه، مردم و فعالان آموزش و پرورش را نسبت به آموزش و پرورش نسل جوان آینده خوشبین سازند.

* وزارت آموزش و پرورش در گذشته گزارش شفافی از بازده و نحوه استفاده از بودجه و منابع موجود خود ارائه نکرده است

فارس: فکر می کنید وزیر آینده با بودجه و منابع تخصیص داده شده به آموزش و پرورش توسط مجلس، می تواند مشکلات کلان مالی این وزارت خانه را به حداقل برساند؟

باقری: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش، هیچ گاه گزارش شفافی از بازده و نحوه استفاده از بودجه و منابع موجود خود ارائه نکرده است. آنچه عیان است این است که وزارت آموزش و پرورش غالباً مسئولیت کاستی‌ها و قصور خود را در توزیع عادلانه منابع و بودجه نپذیرفته و همواره کمبود بودجه را مسئول اکثر اشکالات پیش آمده دانسته است.

 

 

طبق برنامه ای که آقای نوری ارائه دادند، ایشان نیز معتقدند توزیع عادلانه بودجه و منابع در بخش های مختلف آموزش و پرورش صورت نگرفته است. راهکاری که ایشان ارائه دادند این است که الگوی بهینه برای توزیع اعتبارات برای کیفیت بخشی ارائه شود. حال پرسشی که مطرح می شود این است که این الگوی بهینه چیست و چگونه طراحی و اجرایی خواهد شد؟ امیدواریم دکتر یوسف نوری راهکارهای قابل دفاعی در زمینه شفافیت سازی منابع و بودجه ای که به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود و توزیع عادلانه آن ارائه دهند.

* یکی از مهمترین مسائل بغرنج آموزش و پرورش، کیفیت کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی در مدارس است

فارس: گفته شده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش یکی از چالش های مهم و جاری نظام آموزش و پرورش را عدم توجه به اصول دقیق برنامه درسی و محتوای آموزشی که به دانش آموزان در مدارس تدریس می شود را فاقد کیفیت مطلوب می دانند. به نظر شما برنامه ارائه شده توسط ایشان کمکی به برون رفت از این چالش می کند؟

باقری: همانطور که همه می دانیم، یکی دیگر از مهمترین مسائل بغرنج آموزش و پرورش، کیفیت کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی در مدارس است. روشن است که کتاب‌های کمک درسی بخش خصوصی پرفروش بوده اند ولی کتاب‌های درسی که مبالغ هنگفتی از بیت‌المال صرف تهیه آنها می‌شود، در کیف دانش آموزان باقی می مانند!

یکی از مهمترین مسائل بغرنج آموزش و پرورش، کیفیت کتاب‌های درسی و محتوای آموزشی در مدارس است، روشن است که کتاب‌های کمک درسی بخش خصوصی پرفروش بوده اند ولی کتاب‌های درسی که مبالغ هنگفتی از بیت‌المال صرف تهیه آنها می‌شود، در کیف دانش آموزان باقی می مانند!

یکی از علل بی‌کیفیتی محتوای آموزشی و کتاب‌های درسی، عدم تناسب دروس ارائه شده با نیازهای زندگی دانش‌آموزان است. اصولاً این سوال همیشه مطرح است که فایده خواندن کتاب‌های درسی چیست؟ آیا محتوای آموزشی در مدارس باعث قانون‌مداری، کاهش خشونت، یا ارتقای فرهنگ ایمنی و رعایت بهداشت در میان دانش‌آموزان شده است؟ مسلماً پاسخ منفی است. راهکار ارائه شده توسط آقای نوری در واقع، این است که قبل از هر چیز باتوجه به سند تحول، به تفاوت‌های فردی دانش آموزان در هدایت تحصیلی توجه جدی شود. به عبارت دیگر نخست، طراحی و پیاده سازی نظام جامع مشاوره و شناسایی و هدایت استعدادهای تحصیلی و شغلی و سپس، بازطراحی شاخه ها و رشته های تحصیلی بر اساس آن و آمایش سرزمینی با رویکرد تربیت نیمه تخصصی با اصلاح برنامه درسی ملی و آیین نامه های مربوطه در دستور کار ایشان قرار دارد که به خودی خود راهکاری اساسی برای برون رفت از این مشکل را نشان می دهد؛ حال آنکه کاشت این نهال نوپا و به ثمر رساندنش، تلاش بی وقفه می طلبد.

فارس: یکی از مهمترین اهداف و برنامه های وزیر پیشنهادی، رایگان کردن آموزش در سطح کشور است. آیا شما با ایشان موافقید؟

باقری: دانش آموزان و معلمانی که عمده آنان در مدارس عادی دولتی در حال تحصیل و فعالیت هستند، از شرایط این مدارس ناراضی اند؛ معضل بزرگ خانواده‌ها و معلمان این است که در تصمیم‌گیری‌ها مشارکتی ندارند. جناب آقای نوری به رایگان کردن آموزش، معتقدند و من نیز با آن موافقم اما آیا وزیر آینده آموزش و پرورش، ارتقای کیفیت مدارس دولتی و مشارکت بیشتر خانواده‌ها و معلمان در تصمیم‌گیری‌ها را در دستور کار خود قرار می دهد؟

 

 

* عملکرد آموزش و پرورش  تا اندازه زیادی بر کیفیت فعالیت سایر نهادهای کشور اثر می گذارد

فارس: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید، اگر نکته‌ای دارید بفرمائید

باقری: نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که  چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بر کیفیت فعالیت سایر نهادهای کشور تا اندازه زیادی اثر می گذارد. از طرفی با توجه به شمول و جامعیت  آموزش و پرورش، این امر بدیهی است که چالش ها و مشکلات بسیاری گریبان گیر این ارگان شود.

نمی توان این حقیقت را کتمان کرد که  چگونگی عملکرد آموزش و پرورش بر کیفیت فعالیت سایر نهادهای کشور تا اندازه زیادی اثر می گذارد. 

مسائل و دغدغه هایی که فرهنگیان، دانش آموزان و تمامی کارکنان ذی ربط در این حوزه با آن دست به گریبانند و تنها خواهان وزیری از جنس خودشان اند. وزیری که با ایشان، قرابت ذهنی و فکری داشته باشد، علاوه بر داشتن برنامه مشخص و کارآمد، قابل اتکا باشد و بر مسائل آموزشی و اقتضائات آن اشراف و آگاهی داشته باشد. اکنون، آخرین پرسش من از وزیر پیشنهادی دولت جناب آقای یوسف نوری، آیا شما اهل دو صد گفتنید یا به نیم کردار عمل کردن؟

سعدیا گر چه سخندان و مصالح­ گویی               

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

 

* سوابق سومین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت بهداشت

گفتنی است، بعد از عدم رأی اعتماد مسعود فیاضی به عنوان دومین گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، امروز، یوسف نوری به مجلس معرفی شد. 

پیش از مسعود فیاضی، حسین باغگلی برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود که نتواست رأی اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند و به دلایل مختلف از جمله عدم فعالیت در رده‌های صف تا ستاد و عدم آشنایی با مسائل آموزش و پرورش، مجوز ورود به ساختمان شهید رجایی را نگرفت. 

یوسف نوری دارای دکترای تخصصی مدیریت گردشگری، دانشگاه علامه طباطبایی (ورودی ۱۳۹۳ فاغ‌التحصیل ۱۳۹۹)، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی (ورودی ۱۳۷۵)، کارشناسی برنامه‌ریزی (ورودی ۱۳۶۷) و فوق دیپلم پرورشی (تربیت معلم ورودی ۱۳۶۴) است.

سوابق شغلی

١. مدیر سازمان‌های مردم نهاد و خیرین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی تهران ۱۳۹۹ تا کنون

٢. نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در دولت و مجلس شورای اسلامی ۱۳۹۸-۱۳۹۹

٣. معاون اجرایی معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی ۱۳۹۷-۱۳۹۹

۴. مدیر تأمین مالی گروه پتروشیمی‌های خط اتیلن مرکز و عضو هیات مدیره پتروشیمی جهرم ۱۳۹۴ - ۱۳۹۷

۵. مشاور اقتصادی هلدینگ کشاورزی کوثر بنیاد شهید و ایثارگران انقلاب اسلامی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴

۶. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲

۷. مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹

۸. معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران و استان ایلام در سال‌های ۸۵ تا ۱۳۸۶ و ۷۴ تا ۱۳۷۷

۹. رئیس سازمان آموزش وپرورش استان ایلام ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵

۱۰. معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام ۷۴ تا ۱۳۷۷

فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی

1. عضو مؤسس هیأت رزمندگان استان ایلام ۱۳۷۲

2. عضو هیأت نظارت شورای نگهبان در انتخابات‌های مختلف استان ایلام و قائم مقام دفتر نظارت و بازرسی استان)

٣. دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام ۱۳۷۲-۱۳۷۴

۴. عضو کمیسیون محتوای الکترونیکی شورای عالی فضای مجازی کشور و کمیته تعیین شاخص‌های نقشه جامع علمی کشور

۵. عضو کمیسیون محتوای الکترونیکی شورای عالی فضای مجازی کشور

۶. عضو کمیته تعیین شاخص‌های نقشه جامع علمی کشور

۷. عضو کمیته تخصصی آموزش الکترونیکی کشور،

۸. عضو کمیته صیانت از حقوق شهروندی وزارت آموزش و پرورش

۹. مشاور شرکت‌های دانش‌بنیان مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶

۱۰. مشاور اقتصادی و بودجه پارک علم و فناوری پردیس ریاست جمهوری ۱۳۹۴-۱۳۹۳

۱۱. عضو کمیسیون‌های معین و نیروی انسانی شورای عالی آموزش و پرورش ۱۳۷۶-۱۳۸۹

۱۲. عضو هیأت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ۱۳۸۸-۱۳۹۲

۱۳. دبیر ستاد عملیاتی هدفمند کردن یارانه‌های وزارت آموزش و پرورش ۱۳۸۸-۱۳۸۹

۱۴. عضو کمیسیون دائمی دانشگاه شهید رجایی و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی ۱۳۸۸-۱۳۸۹

۱۵. حسابرس داخلی و مشاور اجرایی گروه هتل‌های کوثر ۱۳۹۶-۱۳۹۷

۱۶. رئیس کمیته گردشگری کودک اتاق بازرگانی ایران از سال ۱۳۹۹

سوابق علمی پژوهشی

۱. کتاب: ۵ جلد، مقاله ۱۰ مورد، پژوهش‌های کاربردی کشوری: ۳ مورد،

۲. داور نشریه علمی- پژوهشی گردشگری،

٣. تدریس: دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده مدیریت و حسابداری)، دانشگاه پیام نور تهران، دانشگاه علمی کاربردی تهران، دانشگاه آزاد اسلامی (واحد ایلام)، مراکز تربیت معلم، ضمن خدمت فرهنگیان، دبیر دانشسرای تربیت معلم، مدارس متوسطه، راهنمایی و ابتدایی.

۴. مقالات:

- مدل سواد گردشگری در برنامه درسی دانش آموزان دوره ابتدایی، رساله دکترای دانشگاه علامه طباطبایی تهران ۱۳۹۹

- ارائه ۲ مقاله در کنفرانس سالانه سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو ICESCO)، با عناوین الگوی؛ توزیع بودجه غیر پرسنلی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد آموزش وپرورش

- نقش تلفیق برنامه درسی با انواع گردشگری در ساحت‌های تربیتی دوره ابتدایی (۱۴۰۰. علمی پژوهشی)

- نقش گردشگری بر پرورش کودک در ساحت‌های تربیتی از دیدگاه قرآن و حدیث (۱۳۹۹. علمی پژوهشی)

- بررسی تأثیر صنعت گردشگری بر رشد اقتصادی و ثبات سیاسی جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۵

- بررسی تأثیر مالیات ارزش افزوده بر درآمدهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران ۱۳۹۸

- نقش گردشگری بر تربیت کودک در ساحت‌های تربیتی دوره ابتدایی از دیدگاه قرآن و حدیث ۱۳۹۹

۵. پروژه‌های پژوهشی کشوری

- همکاری در پروژه بررسی عملکرد سیاست‌های کلی ایجاد تحول بنیادین در آموزش و پرورش، سفارش مجمع تشخیص مصلحت نظام ۱۳۹۵، زیر نظر دکتر علی رضا علی احمدی ۱۳۹۵

- همکاری در پروژه بررسی عملکرد سیاست‌های اصلاح الگوی مصرف، سفارش مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر نظر دکتر علیرضا علی احمدی ۱۳۹۵ و بررسی میانگین دریافتی معلمین آموزش و پرورش با سایر کارکنان دولت، پژوهشگاه تعلیم و تربیت ۱۳۸۲

- نظارت بر ۶۰ پروژه فناوری اطلاعات و ارتباطات ۱۳۸۹- ۱۳۹۲

۶. دوره‌های آموزشی: دوره‌های بین المللی حسابداری، مالی و بودجه دوره‌های مدیریتی دوره‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات و...

ایثارگری

حضور در جبهه ۵۳ ماه / حضور در مناطق جنگ زده حدود ۴۰ ماه /جانباز / فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج

افتخارات

تقدیرنامه از: دبیر شورای نگهبان، فرمانده نیروی مقاومت بسیج مستضعفین، وزراء و ...،

کسب عنوان ستاره فناوری کشور در سال‌های ۱۳۹۰

اخذ گواهی نامه مدیریت کیفیت ایزو ۹۰۰۱

توفیقات و توانایی‌ها

الف) توفیقات:

١. احراز رتبه اول ستاره فناوری ایران در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱، زمان مسؤولیت مرکز آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش به واسطه جهش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات.

۲. تدوین سند استراتژی فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش (ICT Master Plan)، مبتنی بر اسناد فرادستی به ویژه سند تحول بنیادین در ۸۰۰۰ صفحه مستند( ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۱).

٣. کسب جایگاه اول آمار‌های بخشی دستگاه‌های اجرائی کشور در سال جهانی آمار (۱۳۹۲)، به واسطه طراحی و استقرار سامانه‌های برخط آمارهای ثبتی به ویژه سامانه ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان، پرتال مدارس، داشبورد آمارهای ثبتی(BI) و احصاء واژه‌ها، مفاهیم و تعاریف آموزش و پرورش

۴. تحویل بودجه بدون کسری در زمان مسؤولیت برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۹ (یک بار در طول تاریخ آموزش و پرورش) و تأمین مالی طرح بیمه طلایی فرهنگیان شاغل و بازنشسته، اختصاص سرانه به مدارس و واریز مستقیم به حساب مدارس، تأمین مالی استخدام ۷۵۰۰۰ نفر، تأمین مالی اختصاص اضافه کار به مدیران و معاونین مدارس، پرداخت به موقع فوق العاده ماموریت معلمان مدارس خارج از کشور، پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در همان سال، اختصاص سرانه پژوهش / نماز / بسیج (دو عامل این اتفاق را رقم زد؛ اول؛ همگرایی و پیگیری همه همکاران و عزیزان درون و برون وزارت آموزش و پرورش، دوم؛ ارائه اطلاعات دقیق و روزآمد به سازمان برنامه و بودجه).

۵. تحویل بودجه بدون کسری در زمان مسؤولیت معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران (۱۳۸۷).

۶. ارائه و اجرای طرح تکریم خدمتگزاران مدارس، با عنوان: خادمان آینده سازان ایران اسلامی، در زمان مسؤولیت معاون پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران (۱۳۸۷) و تسری این طرح به کل کشور توسط وزارت آموزش و پرورش

۷. برنامه‌ریزی تغییر جایگاه آموزش و پرورش استان ایلام در کنکور سراسری (رتبه آخر)، و مردودی سال اول دبیرستان (رتبه اول)، در زمان مسؤولیت رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام (۱۳۸۴ و ۱۳۸۵) و بهبود رتبه استان

۸. تدوین فرم‌ها و کتابچه ارزیابی عملکرد واحدهای ستادی و صفی در در زمان مسؤولیت رئیس سازمان آموزش و پرورش استان ایلام (۱۳۸۴ و ۱۳۸۵). از آن زمان تاکنون وزارت آموزش و پرورش از این الگو برای کل کشور استفاده می‌کند.

۹. رتبه اول سرپرستی‌های مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین بین سرپرستی‌های خارج از کشور (۱۳۸۰)، در آن زمان مسؤولیت پرورشی مدارس جمهوری اسلامی ایران در کشورهای قطر و بحرین را داشتم.

۱۰. ساخت نماز خانه‌های بزرگ با معماری اسلامی ایرانی برای دبیرستان‌های شهر ایلام در زمان مسؤولیت معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ایلام (۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴)، با جذب کمک‌های خیرین (اینجانب همزمان دبیر ستاد اقامه نماز استان بودم).

۱۱. احراز رتبه برتر بسیج دانش آموزی کشور در سال ۱۳۷۲ و تقدیر توسط فرمانده بسیج مستضعفین کشور. زمان مسؤولیت معاونت پرورشی آموزش و پرورش شهرستان ایلام

۱۲. افزایش حدود ۶ برابری کمک‌های خیرین به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به ویژه کرونا در زمان مسؤولیت خیرین دانشگاه ( ۱۳۹۹)، در حالی که میانگین رشد کشور حدود دو برابر می‌باشد.

ب) توانایی

۱. استفاده از جوانان در مسؤولیت‌های کلیدی (میانگین سن مدیران کارکنان آخرین مسؤولیت اینجانب در آموزش و پرورش کمتر از ۳۰ سال بود).

۲. آشنایی با اقتصاد آموزش و پرورش (کارشناس اقتصاد آموزش و پرورش و اقتصاد خیریه 

٣. آشنایی با برنامه درسی

۴. آشنایی با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش

۵. آشنایی و تدریس هنر‌های خوشنویسی و نقاشی در مراکز عالی، آشنایی با مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

۶. آشنایی با کشورهای عربی و اسلامی

۷. تربیت بدنی: کسب رتبه دوم مسابقات آمادگی جسمانی مقیمین در کشور قطر (۱۹۹۹)، عضو تیم‌های والیبال معلمین، مسؤول تیم کوهنوردی

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار