کد خبر: ۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
نایب رییس خانه معدن مطرح کرد:
نایب رییس خانه معدن گفت: ایران تنها 200 میلیون دلار صادرات صنایع معدنی دارد که این امر نشان‌ می‌دهد علیرغم تقاضاهای بالا نتوانسته‌ایم بازار مصرف را تصاحب کنیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ایسنا؛محمدرضا بهرامن با بیان این‌که ایران دومین تولیدکننده سنگ‌های ساختمانی در جهان است، گفت: بالاترین ذخیره تولید سنگ‌های ساختمانی در خاورمیانه متعلق به ایران است.
 
وی با بیان اینکه ایران در زمینه سنگ‌های نرم از جایگاه خوبی برخوردار است، اظهار کرد: ایران در صادرات این محصول چه به صورت فرآوری شده و چه به صورت فرآوری نشده دچار ضعف است.
 
بهرامن گفت: میزان صادرات سنگ‌های تزیینی سالانه حدود 200 میلیون دلار است که عمدتا به چین صورت می‌گیرد اما با توجه به تولید 14 میلیون تنی سنگ‌های تزیینی این میزان صادرات مطلوب نیست.
 
نایب رییس خانه معدن در خصوص دلایل این امر گفت: این مساله حاکی از این است که ما نتوانسته‌ایم فضا را در بازارهای جهانی باز کنیم یا اینکه نتوانسته‌ایم از تکنولوژی‌های نو برای تقاضا در بازارهای جهانی آن طور که شایسته است، استفاده کنیم.
 
وی با بیان این‌که حل این مساله نیازمند کارهای مطالعاتی است، گفت: نقش سازمان توسعه تجارت و تشکل‌ها در این زمینه بسیار مهم است چرا که می‌توانند با برنامه ریزی در توسعه تجارت موثر واقع شوند.
 
بهرامن با بیان این‌که به هر دلیلی نتوانسته‌ایم بازار مصرف را تصاحب کنیم، گفت: علیرغم تقاضاهای بالایی که وجود دارد نتوانسته‌ایم پاسخگوی تمام نیازها در این بخش باشیم.
 
نایب رییس خانه معدن ایران با بیان این‌که ایران تنها 200 میلیون دلار صادرات صنایع معدنی دارد، اظهار کرد: این امر نشان دهنده این است که نتوانسته ایم سلیقه بازار را با گرفتن تکنولوژی‌های نو و سرمایه‌گذاری در این بخش به دست آوریم.
 
وی راهکار این مساله را فعالیت تشکل‌ها در این زمینه عنوان کرد و گفت: تشکل‌ها باید راهکارهای خود را با سازمان توسعه تجارت ارائه دهند و با یک استراتژی در یک برنامه‌ریزی سه ساله بتوانیم صادرات خود را به بالای یک میلیارد دلار برسانیم.
 
بهرامن با بیان این‌که صادرات ایران در بخش صنایع معدنی از جمله سنگ‌های تزیینی، آهن، مس به بازارهای اروپایی ، به چین است، اظهار کرد: عمده سنگ آهن که اصطلاحا به صورت خام صادر می‌شود به کشور چین است. چرا که چین در بخش فرآوری سنگ در نوع خود بی نظیر است.
 

انتهای پیام/

برچسب ها: صادرات ، تقاضا ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: