کد خبر: ۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
اجراي طرح انتقال پساب تصفيه‌خانه فاضلاب کرج به ماهدشت و اشتهارد امروز با حضور "حميد چيت‌چيان" وزير نيرو آغاز مي‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)؛اين خط انتقال به طول 40 کيلومتر با لوله‌هايي به قطر 700 ميلي‌متر اجرا مي‌شود که 20 ميليون مترمکعب پساب تصفيه‌شده در کرج را با استفاده از دو ايستگاه پمپاژ به ماهدشت و اشتهارد انتقال مي‌دهد.
 
اعتبار موردنياز براي اجراي اين خط انتقال به روش بيع متقابل تامين شده و دلايل استفاده از اين روش تسريع در اجراي طرح، تسريع در سامان‌دهي پساب خروجي و جلوگيري از آثار مخرب محيط زيستي در محدوده تصفيه‌خانه و جذابيت‌هاي اقتصادي طرح بوده است و سرمايه‌گذار اين طرح بخشي از پساب توليدي را با ايجاد بازار محلي آب به صنايع و ساير متقاضيان منطقه واگذار خواهد کرد.
 
مطالعه‌هاي طرح انتقال پساب تصفيه‌خانه فاضلاب کرج با هدف تامين بخشي از نياز مصرف صنعت و خدمات شهرستان‌هاي ماهدشت و اشتهارد در سال 92 ازجانب شرکت آب منطقه‌اي استان البرز آغاز شد.
 
اهداف مهم اين طرح جايگزيني بخشي از پساب انتقال‌يافته با آب چاه‌ براي بخش کشاورزي و صنعت و اختصاص آب اين چاه‌ها براي شرب، کمک به کميت و کيفيت سفره آب زيرزميني با مسدود کردن تعدادي از چاه‌هاي منطقه، کويرزدايي و جلوگيري از توليد و انتقال ريزگردهاي دشت اشتهارد به شهرهاي تهران و کرج با تامين آب فضاي سبز و تامين آب صنايع و کشت و صنعت است.
 
همچنين با اجراي طرح افزايش کيفيت و تامين آب شهرک‌هاي صنعتي، خدماتي و آب شرب به شهرهاي ماهدشت و اشتهارد، تامين آب براي توسعه خدمات کشاورزي پيشرفته در منطقه، اشتغال‌زايي براي 75 هزار نفر و حفظ محيط زيست منطقه ماهدشت با استفاده بهينه از پساب محقق خواهد شد.
 
با اجراي اين طرح بخش مهمي از آب موردنياز شهرک‌هاي صنعتي اشتهارد و کوثر و همچنين زمين‌هاي کشاورزي و ديگر شهرک‌هاي صنعتي منطقه تامين خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تصفیه ، فاضلاب ، کرج
نام:
ایمیل:
* نظر: