کد خبر: ۱۹۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
«بهترین انتخاب از لحاظ ایمنی» یا Top Safety Pick نصیب فورد برانکو نشده است.

به گزارش سایپانیوز،‌ «مؤسسه بیمه برای ایمنی جاده» IIHS [مخفف Insurance Institute for Highway Safety] نتایج تست تصادف فورد برانکو  2021 را منتشر کرد. تقریباً همه خبرها خوب است،‌ فقط این خودرو در برخی از دسته بندی ها به حد مورد انتظار نرسیده است. اما امتیازهای آن از جیپ رانگلر بالاتر است.

بالاترین امتیازی که برانکو در اکثر تست های برخورد به دست آورد، امتیاز «خوب» بود، از جمله در تست های همپوشانی کوچک یا small-overlap که تست های بسیار دشواری هستند. فورد برانکو فقط در یک دسته بندی امتیاز «ضعیف»  کسب کرده که در اصطلاح «مهار سر» head restraints نامیده می شود. در تصادف ها باید سر راننده به خوبی مهار باشد تا به گردن آسیب نرسد. در نتایج تست تصادف فورد برانکو در دسته بندی «مهار سر» مشخص شده است که هنگام برخورد از عقب، گردن آدمک [dummy] تحت فشار نسبتاً زیادی قرار می گیرد. برای به دست آوردن امتیاز خوب در این تست لازم است که در برخورد از عقب تا این حد به گردن راننده فشار وارد نشود. با این حال امتیازهای به دست آمده برای فورد برانکو «در حد قابل قبول» است. یکی دیگر از دلایلی که مانع انتخاب فورد برانکو به عنوان «بهترین انتخاب از لحاظ ایمنی» نتایج تست چراغ های جلوی خودرو است. به خاطر نوردهی ناکافی در گوشه ها، نتایج تست چراغ های جلوی فورد برانکو در «لب مرز» Marginal قرار داشته است.

 سایر نتایج تست تصادف این خودرو هم از این قرار است: در «فناوری های اجتناب از تصادف رو به رو»، امتیاز «برتر» superior دریافت کرده؛ در بخش تصادف «خودرو با پیاده» امتیاز آن یکی مانده به حداکثر یعنی «پیشرفته» advanced ارزیابی شده؛ و در بخش «دسترسی به محافظ کودک» seat LATCH در صندلی عقب، امتیاز «قابل قبول» به دست آورده است.

جیپ رانگلر هم موفق به کسب جایزه «بهترین انتخاب از لحاظ ایمنی» نشده است اما در مقایسه با برانکوی فورد، در تست «مهار سر» بهتر از برانکو عمل کرده و در اکثر دسته بندی ها امتیاز بالایی دارد. در تست «همپوشانی-کوچک» امتیاز رانگلر «لب مرزی» و پایین تر از برانکو است. در ضمن جیپ رانگلر از لحاظ تصادف از سمت سرنشین جلو و آثار همپوشانی-کوچک آن مورد بررسی قرار نگرفته است. همچنین جیپ رانگلر در اکثر تست های مربوط به چراغ های جلو «ضعیف» عمل کرده است.

نکته دیگر این که تمامی سامانه های جلوگیری از برخورد از جلو در جیپ رانگلر، آپشن هستند، یعنی اگر مشتری خواست به هزینه خودش سفارش می دهد و نصب می شود در حالی که در فورد برانکو این سامانه ها به صورت استاندارد در هنگام تولید کارخانه نصب می شوند.

منبع: autoblog.com

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار