کد خبر: ۱۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۵
وزير انرژی آمريکا:
ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا اعلام کرد عرضه مقادير زيادي گاز آمريکا به اوکراين تا پايان دهه کنوني غير ممکن است.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از ريانووستي؛ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا اعلام کرد عرضه مقادير زيادي گاز آمريکا به اوکراين تا پايان دهه کنوني غير ممکن است.
 
مونيز گفت: نخست اينکه، در واقع صادرات گاز طبيعي ما تا سال 2015 يا شايد اوايل سال 2016 ميلادي آغاز نخواهد شد و تا پايان اين دهه به مقدار قابل توجهي نخواهد رسيد.
 
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آمريکا به اوکراين در کاهش وابستگي به گاز روسيه کمک خواهد کرد يا خير افزود اين مسئله هنوز معلوم نيست.
 
مونيز تاکيد کرد شماري از کارشناسان بين المللي کشورهاي عضو گروه هفت و اتحاديه اروپا به تازگي کيف را در حل مشکلات مربوط به عرضه انرژي در زمستان آينده ياري کرده اند.
 
براساس توافق هاي اوليه ، روسيه و اوکراين قرار است توافقنامه اي موسوم به بسته زمستاني را درباره عرضه گاز روسيه به اوکراين امضا کنند که به موجب آن پنج ميليارد متر مکعب گاز ظرف شش ماه عرضه خواهد شد که اين ميزان احتمالا افزايش خواهد يافت.
 
گفتنی است؛ قيمت هر هزار متر مکعب گاز در اين دوره 385 دلار خواهد بود.
 
به هر شکل اوکراين پيشنهاد تخفيف روسيه را در قالب معاف از ماليات صادرات رد کرده و در عوض کاهش قيمت قيد شده در قرارداد را خواستار شده است.
 
اتحاديه اروپا بارها بر اهميت مذاکرات سه جانبه درباره مسئله گاز تاکيد کرده و نگران مشکلات احتمالي درباره ترانزيت گاز از طريق اوکراين است.
 
 الکساندر نوواک وزير انرژي روسيه اعلام کرده است درباره تاريخ نشست سه جانبه بعدي در خصوص اين مسئله ميان روسيه ، اوکراين و کميسيون اروپا روز سه شنبه توافق خواهد شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، آمریکا ، اوکراین ، وزیر ، انرژی
نام:
ایمیل:
* نظر: