کد خبر: ۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
وزیر اقتصاد در اجلاس واشنگتن:
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان که در واشنگتن، پایتخت آمریکا به سر می‎برد، با انتقاد از برخورد سیاسی نهادهای مالی بین المللی مانند بانک جهانی گفت: تحریم های ظالمانه و غیرقابل توجیه کنونی، در واقع ملت ایران را نشانه گرفته اند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا)، علی طیب نیا که در صدر هیئتی اقتصادی برای شرکت در اجلاس پائیزه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به واشنگتن پایتخت آمریکا رفته است، پنجشنبه و جمعه در جلسات مختلف این دو نهاد مالی - اقتصادی جهانی شرکت کرد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در جلسه مسئولان و اقتصاد دانان ارشد این دو نهاد مالی و توسعه ای بین المللی، برنامه های اقتصادی دولت یازدهم را تشریح کرد.
 
طیب نیا با اشاره به نرخ رشد اقتصادی کشور و کنترل تورم، ثبات موجود در بازار پولی و مالی کشورمان را یادآور شد و دستاوردهای یکساله دولت را در زمینه های مختلف و از جمله کنترل تورم تشریح کرد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان تاکید کرد: همه این دستاوردها در حالی محقق شده است که هنوز تحریم های موجود ضد جمهوری اسلامی ایران لغو نشده اند و دولت، برنامه های اقتصادی خود را با توجه به این وضعیت تنظیم می کند.
 
طیب نیا همچنین پنجشنبه شب در حاشیه اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، در جمع ایرانیان شاغل در این دو نهاد مالی بین المللی، برنامه های اقتصادی، موفقیت های آن در بخش های مختلف، رشد اقتصادی کشور و تلاش برای نظام مند کردن برنامه های اقتصادی را تشریح کرد.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان جمعه شب نیز با وزیران اقتصاد کشورهای هم گروه کشورمان در بانک جهانی دیدار و گفتگو کرد. جمهوری اسلامی ایران در تقسیمات بانک جهانی با کشورهای الجزائر، تونس، مراکش، افغانستان، غنا و پاکستان هم گروه است.
 
شرکت در جلسات اجلاس پائیزه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و دیدار با همتایان از دیگر کشورهای جهان، از دیگر برنامه های سفر وزیر امور اقتصادی و دارائی کشورمان به واشنگتن خواهد بود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: اجلاس ، بانک ، جهانی ، اقتصاد ، صندوق
نام:
ایمیل:
* نظر: