کد خبر: ۱۹۶۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
دولت در ماه پیش‌رو باید دو یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند، احتمال واریز یارانه نقدی جدید نیز وجود دارد.
زمان واریز یارانه نقدی و معیشتی اعلام شد
به گزارش صبحانه،به نقل از پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،در ماه بهمن دولت باید به طور قطعی دو یارانه را واریز کند و یک احتمال درباره واریز یارانه نقدی جدید نیز وجود دارد.

واریز یارانه معیشتی بنزین بهمن

دولت باید در روز دهم بهمن ماه یارانه معیشتی بنزین را واریز کند، مبلغ این یارانه برای هر خانوار متناسب با تعداد اعضای آن بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

واریز یارانه معیشتی بنزین از آذر ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد و بیست و هفتمین مرحله آن تا ۱۰ روز آینده به‌حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مثل ماه‌های گذشته، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنح نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی می‌گیرند.

همچنین از یارانه حدود هفت میلیون خانوار نیز مبلغ ۳۵ هزار تومان به عنوان قسط مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا کسر می‌شود.

دومین یارانه‌ای که باید دولت در بهمن ماه واریز کند، یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است.

در روز بیستم بهمن ماه، صد و سی و دومین مرحله یارانه نقدی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. همچنین از یارانه ۲۱ میلیون خانوار یارانه‌بگیر بیستمین قسط مرحله اول وام یک میلیون تومانی کرونا برداشت می‌شود.

یارانه جدید در بهمن ماه واریز می‌شود؟

قرار بود همزمان با واریز یارانه معیشتی بنزین یارانه جدید نیز واریز شود اما انجام نشد، سپس اعلام شد که واریز یارانه جدید به ماه بعد موکول شده است.

طبق گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، قرار بود در دی ماه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت کند.

مبلغ یارانه جدید قرار بود پلکانی باشد، یعنی دهک‌های اول تا چهارم نفری ۱۲۶ هزار تومان و دهک‌های پنجم تا هفتم ماهانه ۹۰ هزار تومان یارانه بیشتر بگیرند. تعداد مشمولان نیز همان ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی دریافت می‌کند.

آنطور که دولت اعلام کرده قرار است یارانه جدید منابع جدیدی که از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی به دست می‌آید پرداخت شود. در حال حاضر نیز لایجه حذف آن به مجلس رفته و تصمیم نهایی را باید نمایندگان مجلس بگیرند.

اگر نمایندگان برای حذف ارز ترجیحی چراغ سبز نشان دهند، احتمالا دولت همزمان با واریز یارانه معیشتی یارانه جدید نیز واریز می‌شود، در غیر این صورت امکان موکول شدن آن به زمان دیگری وجود دارد./منیبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار