کد خبر: ۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
معاون وزیر نفت:
عراقی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بالغ بر ۱۸۰ میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود، تاکید کرد: باید با سرمایه‌‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری زیرساخت‌‌های تجارت جهانی گاز را فراهم کنیم
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل ازنسیم؛حمیدرضا عراقی در یک گردهمایی با بیان اینکه زمستان امسال کار سختی برای تامین گاز داریم، گفت: قرار است برای زمستان سال جاری حدود 100 میلیون متر مکعب به ظرفیت تولید روزانه گاز طبیعی کشور افزوده شود.
 
مدیر عامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه با وجود افزایش تولید گاز با اجرای طرح‌های صرفه‌‌جویی و مدیریت مصرف باید زمینه افزایش تحویل گاز طبیعی به صنایع و نیروگاه‌های کشور در فصل زمستان سال جاری فراهم شود، تصریح کرد: کاهش حجم ارسال گاز به نیروگاه‌ها به معنای واردات روزانه 100 میلیون لیتر (معادل 100 میلیون دلار) گازوئیل به کشور است.
 
معاون وزیر نفت با یادآوری اینکه با صرفه جویی مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و افزایش تحویل گاز به نیروگاه‌ها، ارزش افزوده ایجاد کرد و از خروج میزان زیادی ارز از کشور جلوگیری کنیم، اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی تعریف شده تا سه سه سال آینده تمامی شهرها و روستاهای فاقد گاز در کشور بر مبنای صرفه اقتصادی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
 
این مقام مسئول، تاکید کرد: از این رو در مناطقی به لحاظ فاصله زیاد از خطوط لوله انتقال گاز و یا جمعیت کم گازرسانی به آنها فاقد صرفه اقتصادی است، استفاده از روش و سناریوهای جدید سوخت رسانی در دستور کار شرکت گاز قرار گرفته است.
 
عراقی با اشاره به اینکه در حال حاضر تلاش‌های بسیاری در راستای ایجاد نظم و انضباط مالی در صنعت گاز، تعیین تکلیف کردن شرایط خصوصی سازی شرکت‌های گازی، تامین بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های گازرسانی، توجه به شایسته سالاری در انتصابات در حال انجام است، اظهار داشت: با انجام اقدامات مختلف در بسیاری از زمینه ها، در طول یک سال اخیر شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بوده ایم.
 
معاون وزیر نفت با بیان اینکه با اصلاح روابط بین خزانه و شرکت گاز تا حد زیادی انضباط مالی ایجاد شده است، تبیین کرد: در خصوص واگذاری شرکت‌ها نیز تاکید ما بر آویختن است نه انداختن، بنابراین با بررسی تمامی شرایط و جوانب باید اصل 44 اجرایی شود و در این راستا تاکنون بیش از 80 درصد شرکت ها تعیین تکلیف شده اند.
 
مدیر عامل شرکت گاز به منطقی شدن بودجه بندی شرکت‌ها و ایجاد آرامش مالی در شرکت‌های تابعه اشاره کرد و گفت: اخذ وام از بانک‌ها باید منطقی و در راستای ایجاد ارزش افزوده باشد و باید برای استفاده از روش‌های جدید در راستای تامین منابع مالی مورد نیاز خود، گام برداریم چرا که مدیریت به معنای استفاده منابع در بهترین موقعیت است.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه بالغ بر 180 میلیارد متر مکعب گاز در کشور تولید می‌شود، تاکید کرد: با توجه به اینکه این رقم تا سال 96 به دو برابر میزان کنونی افزایش می یابد بنابراین باید با سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری زیرساخت ها را برای فرآورش و انتقال این حجم گاز و همچنین توسعه تجارت جهانی گاز فراهم کنیم.
 
این مقام مسئول در پایان با اعلام اینکه اجرای بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه کلید توسعه کشور است، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح تا دو ماه آینده، منابع مالی جدید ایجاد خواهد شد و شاهد توسعه صنعت گاز خواهیم بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: شهر ، روستا ، گاز
نام:
ایمیل:
* نظر: