کد خبر: ۲۰۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۳
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت:توصیه ما انجام واکسیناسیون است، اما به دلیل اینکه آموزش حضوری حق همه دانش اموزان می‌باشد بنابراین هیچ شرطی برای حضور دانش آموزان پیش بینی نکردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای صادق ستاری فرد با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: دستورالعمل نحوه آموزش حضوری دانش آموزان روز گذشته از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و برای همه استان‌ها ارسال شد.
وی ادامه داد: امروز همه استان‌ها پیگیر نحوه اجرای آموزش حضوری و عملیاتی کردن این دستورالعمل هستند.
آقای ستاری فرد گفت: امیدواریم با توجه به مفادی که در این دستورالعمل آمده است روز یکشنبه ۱۴ فروردین میزبان دانش آموزان باشیم و برای شروع آموزش حضوری در مدارس یک فضای مناسب یادگیری را مهیا کنیم.
وی خاطر نشان کرد: سه سال تحصیل دانش آموزان تحت تاثیر کرونا بود، آموزش و پرورش چهار دوره تحصیلی دارد و اهداف یادگیری در هر دوره تحصیلی تحت تاثیر کرونا بود و ضروری است که در انتهای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ به شرایط قبل از کرونا باز گردیم بنابراین در این دستورالعمل تاکید شد برنامه‌های آموزش، پرورش و ورزش مدارس باید طبق برنامه هفتگی قبل از کرونا اجرا شود.
وی دباره نحوه حضور دانش اموزان هم گفت: تمرکز ما این است که همه دانش آموزان در کلاس‌های درس حضور داشته باشند، اما این تمهیدات پیش بینی شد که اگر دانش آموزی مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به کرونا و یا دانش اموزی که دارای بیماری زمینه‌ای است آموزش‌های لازم را از بسترشاد و فضای مجازی دنبال کند.
آقای ستاری فرد درباره الزام دریافت واکسن برای ورود به مدارس افزود: توصیه ما انجام واکسیناسیون است و به دلیل اینکه آموزش حضوری حق همه دانش اموزان می‌باشد بنابراین هیچ شرطی برای حضور دانش آموزان پیش بینی نکردیم و هیچ شخصی نمی‌تواند شرطی را برای ممانعت از حضور دانش آموزان پیش بینی کند همچنین تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا شرط دریافت واکسن را برای حضور دانش آموزان پیش بینی نکرده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: به دانش آموزان توصیه می‌کنیم بهداشت فردی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند همچنین تهویه کلاس‌ها مورد تاکید است.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هیچ پیش شرطی را برای حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس پیش بینی نکردیم.

افزایش شهریه به بهانه آموزش حضوری ممنوع است
آقای ستاری فرد با اشاره به اینکه افزایش شهریه دانش آموزان در مدارس غیر دولتی و به طور کلی هر گونه افزایش شهریه به بهانه آموزش حضوری ممنوع است گفت:شهریه‌ای که توسط وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل و ادارات مناطق برای مدارس و دانش آموزان پیش بینی شد جدا سازی برای آموزش مجازی و حضوری در آن اتفاق نیفتاده بود بنابراین دانش آموزان و خانواده‌ها اگر احیاناً مدرسه‌ای تقاضای افزایش شهریه داشت حتما از طریق واحد‌های نظارتی و مناطق آموزش و پرورش تخلفات را گزارش دهند و وزارت آموزش و پرورش ورود می‌کند، البته این دستورالعمل را ادارات آموزش و پرورش به مدارس ابلاغ کردند و امیدواریم شاهد افزایش شهریه‌ها نباشیم.
وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم دانش آموزان و خانواده‌ها هیچگونه پرداختی به عنوان شهریه جدا از شهریه‌ای که پیش بینی شده پرداخت نکنند، اگر احیاناً مدرسه‌ای تقاضای افزایش شهریه داشت حتما برای شکایت به ادارات مناطق آموزش و پرورش مراجعه کنند یا گزارش‌های مستند را ارسال کنند حتما وزارت آموزش و پرورش و ادارات مناطق نسبت به این موضوع اهتمام جدی دارند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره افزوده شدن مدت یک ماهه به سال تحصیلی هم گفت: این یک پیشنهاد بود و در این دستورالعمل مدنظر نیست بنابراین پیشنهاد ما این است که از همین فرصت باقیمانده بتوانیم به خوبی استفاده کنیم تا برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و متوسطه بخشی از عقب ماندگی جبران شود البته این پیشنهادی که مطرح شد هر چند قانون مصوب مجلس پیش بینی کرده که آموزش‌ها از اول مهر تا آخر اردیبهشت باشد و امتحانات در خرداد برگزار شود، اما اگر احیاناً تصمیمی توسط نهاد‌های مسئول از جمله ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته شود وزارت آموزش و پرورش تابع خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: مدیران مناطق، مدیران کل استان‌ها و مدیران مدارس همانطور که روز اول مهر به استقبال دانش آموزان و معلمان می‌رفتند روز ۱۴ فروردین با یک جشن ملی، تقدیم گل و تقدیر از معلمان سال تحصیلی را با آموزش‌های حضوری ادامه دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار