کد خبر: ۲۰۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰
نوری وزیر آموزش و پرورش گفت:در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی به غیر از پایه دوازدهم یک ماه بیشتر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تا افت تحصیلی این دو سال جبران شود.

افزایش یک ماهه همه مقاطع تحصیلی + فیلم

پس از مدت‌ها کش و قوس میان موافقان و مخالفان آموزش حضوری، تزریق گسترده واکسن کرونا، ارائه آمارهای افت تحصیلی دانش‌آموزان و اعلام اخبار و اظهار نظرات گوناگون از مسئولان وزارت آموزش و پرورش مبنی بر لزوم بازگشایی صد در صد مدارس، سرانجام این وزارت خانه اعلام کرد که از سال جدید شمسی، ۱۴ فروردین، مدارس به طور کامل بازگشایی شده و آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

نوری وزیر آموزش و پرورش گفت:در صورت تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی  به غیر از پایه دوازدهم یک ماه بیشتر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند تا افت تحصیلی این دو سال جبران شود.

پیش از این هم معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته بود: پیشنهاد دادیم که خردادماه در صورتی که شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کند یک ماه زمان آموزش افزایش پیدا کند.

در همین راستا دستورالعملی ۱۲ بندی برای حضوری شدن مدارس از چهاردهم فروردین ماه به ادارات کل آمورش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

این در حالی که بود که از مدت‌ها قبل سوالاتی در این خصوص ایجاد شده بود؛ آیا آموزش به صورت کامل حضوری خواهد شد؟ آیا سال تحصیلی در مدت زمان مشابه سال‌های قبل به اتمام خواهد رسید؟

مهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص دستورالعمل ادامه فعالیت واحدهای آموزشی گفت: در بخشنامه‌ای که در این خصوص صادر شده است، اشاره‌ای به افزایش یک ماه تحصیلی به آموزش متوسطه نشده است البته با وجود آموزش غیرحضوری که طی دو سال اخیر اتفاق افتاده است ما با افت آموزش و تحصیل دانش آموزان مواجه بودیم. لذا به منظور جبران این خلاء و یادگیری دانش آموزان پیشنهادی را به شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان نهاد قانونگذاری در وزارت آموزش و پرورش ارائه کردیم.

کاظمی در تشریح پیشنهاد وزارتخانه به شورای عالی آموزش و پرورش گفت: پیشنهاد دادیم که خردادماه در صورتی که شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کند یک ماه زمان آموزش افزایش پیدا کند و ما بتوانیم افت یادگیری را در کنار برنامه‌های دیگری که تا پایان اردیبهشت مد نظر داریم جبران کنیم و این فرصت را برای دانش آموزان فراهم نمائیم تا وضع تحصیلی خود را ارتقا دهند.

علاوه بر احتمال افزایش یک ماهه سال تحصیلی، موارد دیگری نیز در این دستورالعمل حائز اهمیت است. تاکید بر آموزش تمام حضوری، ممنوعیت افزایش شهریه مدارس غیر دولتی، لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد خصوصاً برای دانش‌آموزان مبتلا به کرونا و جذاب سازی محیط مدرسه از طریق برگزاری مسابقات و اردوهای فرهنگی از موضوعات این دستورالعمل است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار