کد خبر: ۲۰۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۹
شاخص بورس تهران در ابتدای صبح با سقوط قیمت نفت در بازار‌های جهانی با افت آغاز شد، اما در نیمه دوم بازار به یکباره معاملات بازار برگشت و با صعود بیش از ۲ هزار و ۵۸۶ واحدی به کار روزانه خود پایان داد.

شاخص بورس تهران در ابتدای صبح با سقوط قیمت نفت در بازار‌های جهانی با افت آغاز شد، اما در نیمه دوم بازار به یکباره معاملات بازار برگشت و با صعود بیش از ۲ هزار و ۵۸۶ واحدی به کار روزانه خود پایان داد.
نمد‌های هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین نقش را صعود روزانه شاخص بورس داشتند. به نظر می‌رسد انتشار گزارش‌های ۱۲ ماهه بر روی کدال نقش مثبتی بر تصمیم‌های سرمایه‌گذاران داشت و باعث شد فروش سهام در بازار کم شود. البته حذف عوارض صادراتی در برخی از مواد فولادی نیز از دلایل دیگر رشد بازار بود و جو بازار به سمتی است که عوارض صادراتی به زودی حذف می‌شود.
در بازار امروز پس از گذشت چند روز خروج نقدینگی حقیقی‌ها بار دیگر بیش از ۴۲ میلیاردتومان نقدینگی به سهام و صندوق وارد شد.
نماد‌های پرتقاضا نماد فاراک، ثامید، کرمان، خاور، قاروم است و نماد‌هایی که بیشترین عرضه را به خود اختصاص دادند نماد فلوله، قزوین، وزمین، کهرام، سکارون است.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۲۵۸۶ واحد افزایش به یک میلیون و ۵۰۷ هزار واحد و ارزش روز بازار به ۵ هزار و ۹۹۶ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۶۳۴ واحد افزایش به ۳۶۹ هزار و ۸۹۶ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۱۱۰ واحد صعود به ۴۰۵ هزار و ۵۱۵ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۹۳۵ واحد رشد به ۲۵۲ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۵۷۱۰ واحد صعود به یک میلیون و ۹۲۸ هزار واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۳۷۲ واحد کاهش به یک میلیون و ۱۶۱ هزارواحد و شاخص بازار دوم با ۱۵۳۱۲ واحد رشد به رقم ۲ میلیون و ۸۵۸ هزار واحد رسید.
نماد فارس، تاپیکو، فولاد، رمپنا، فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و وامید، پارسان بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۸۱.۹۵ واحد صعود به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۵ میلیارد و ۲۰۵ میلیون برگ سهم در قالب ۲۸۹ هزار ۹۴۱ فقره به ارزش ۱۸۱ هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار