کد خبر: ۲۰۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
سخنگوی اتحادیه اروپا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هم ضمن ابراز تاسف از شهادت ابوعاقله هنگام پوشش نفوذ نیروهای اشغالگر در جنین و عرض تسلیت به خانواده او، تحقیقی مستقل و سریع در این پرونده را جهت معرفی عاملان قتل او به دادگاه خواستار شد.

درخواست‌ سازمان ملل،اروپا و آمریکا برای تحقیق درباره ترور خبرنگار الجزیره

پس از جنایت هولناک صبح امروز چهارشنبه سربازان رژیم صهیونیستی در تیراندازی مستقیم به دو خبرنگار شبکه خبری الجزیره که در حال پوشش اخبار مربوط به یورش اشغالگران به اردوگاه جنین بودند، طرف‌های اروپایی، آمریکایی این جنایت را محکوم کرده و خواستار آغاز تحقیق درباره آن و شناسایی عاملان آن و معرفی آنها به دستگاه‌های عدالت بین‌الملل شدند.

به نوشته روزنامه عربی۲۱، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی امروز چهارشنبه در و.اکنش به این جنایت،آغاز تحقیقات فراگیر درباره این پرونده را خواستار شد.

هسات دیپلماتیک آمریکا در امور فلسطین وابسته به سفارت این کشور نیز با انتشار توییتی ضمن ابراز همدردی و تسلیت صمیمانه درگذشت ابوعاقله که خبرنگاری شناخته شده برای این واحد و فلسطینی‌ها بود، انجام تحقیقی همه جانبه درباره این پرونده و نیز زخمی شدن علی السمودی، همکار خبرنگار او را خواستار شد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا هم ضمن ابراز تاسف از شهادت ابوعاقله هنگام پوشش نفوذ نیروهای اشغالگر در جنین و عرض تسلیت به خانواده او، تحقیقی مستقل و سریع در این پرونده را جهت معرفی عاملان قتل او به دادگاه خواستار شد.

همزمان تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح در خاورمیانه با انتشار توییتی، ضمن محکومیت شدید این اقدام سربازان اسرائیلی در جنین، تحقیق فوری و فراگیر و محاکمه مسؤولان ترور شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه الجزیره شد و تاکید کرد: نیروهای رسانه‌ها هرگز نباید هدف قرار بگیرند.

وزارت بهداشت فلسطین در رام‌الله امروز (چهارشنبه) در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که شیرین ابو عاقله، خبرنگار شبکه خبری الجزیره صبح امروز هنگام پوشش خبر یورش اشغالگران به اردوگاه جنین، در پی تیراندازی مستقیم سربازان رژیم صهیونیستی به سرش به شهادت رسید.

دادستان کل فلسطین نیز امروز در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که اقدامات لازم برای تحقیق درباره این جنایات امروز نیروهای رژیم اشغالگر شامل به شهادت رساندن ابوعاقله و تیراندازی به علی السمودی، همکار خبرنگار او در اردوگاه جنین را آغاز کرده است.

دادستان کل فلسطین در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که این موضوع را از طریق دادستانی جرائم بین‌المللی ویژه برای ثبت جرائم مربوط به دیوان کیفری بین‌الملل پیگیری خواهد کرد تا مقدمات ارجاع پرونده به دفتر دادستان کل دیوان کیفری بین‌الملل فراهم شود.

شبکه خبری الجزیره  که شیرین ابوعاقله برای آن کار می‌کرد، در بیانیه‌ای تعهد داد هر چه قدر هم که عاملان این جنایت تلاش کنند جرم خود را مخفی کنند، آنها را از نظر قانونی تحت پیگرد قرار داده و به دستگاه عدالت معرفی کند.

این شبکه خبری در ادامه سربازان اشغالگر صهیونیستی را متهم کرد که خبرنگارش در کرانه باختری را مستقیم هدف قرار داده و با خونسردی به قتل رساندند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار