کد خبر: ۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
نایب‌رئیس اتاق ایران:
جلال‌پور گفت:بحران‌هایی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردها حاکی از این است که ما از منابع آبی درست استفاده نکرده‌ایم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از نسیم؛محسن جلال پور، نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران امروز در همایش روز جهانی غذا که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه سالانه بین 40 تا 60 درصد از آب تجدیدپذیر کشور مصرف می‌شود، گفت: 92 درصد مصرف آب کشور مربوط به بخش کشاورزی بوده که بهره‌وری بسیار پایین دارد.
 
جلال‌پور با اشاره به اینکه در یک سوم از کل زمین‌های کشور می‌توان فعالیت کشاورزی انجام داد، گفت: این در حالی است که هم اکنون فقط 12 درصد از کل زمین‌های کشور کار کشاورزی انجام می‌شود که یک سوم از آن مربوط به کشب آبی است.
 
وی با بیان اینکه 720 میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر سالانه کشور بین 40 تا 60 درصد آن مصرف می‌شود که بسیار خطرناک است گفت: بحران‌هایی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه و ریزگردها نشان می‌دهد که ما از منابع آبی درست استفاده نکرده‌ایم.
 
به گفته وی حجم تجارت محصولات کشاورزی و غذایی ایران سالانه 18 میلیارد دلار بوده که 13 میلیارد دلار آن مربوط به واردات و 5 میلیارد دلار آن مربوط به صادرات است.
 
وی همچنین توضیح داد: صنعت غذا در حال حاضر بیش سه برابر مالیاتی که باید پرداخت کند پرداخت می‌کند که این وضعیت باید اصلاح شود. صنعت غذا هم اکنون 15 درصد از اشتغال صنعتی کشور، 16 درصد از سرمایه‌گذاری صنعتی و 2.9 درصد از تولید ناخالص داخل کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
 
جلال‌پور همچنین تأکید کرد که روسیه تمایل جدی خود را به مراوده غذایی و دارویی با ایران اعلام کرده است.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: