کد خبر: ۲۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
بورس دیروز افت در حدودا دو درصدی را ثبت کرد. امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند، بورس روند متعادل رو به پایینی را تجربه می‌کند.

۴ سیگنال برای پیش‌بینی بورس

بورس دیروز با افت ۲۵  هزار و ۱۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحدی رسید. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که بورس روند متعادل روبه پایینی را تجربه می‌کند.

حسین امیر رحیمی، معاون سازمان خصوصی سازی درباره آن بخش از سهام دولت در ایران خودرو و سایپا که وثیقه است و امکان واگذری ندارد گفت: چند ماهی برای اصلاح ساختار و آزادسازی توثیق سهام دولت زمان لازم است.

این واگذاری می‌تواند نقدینگی در گردش اقتصاد و بورس را افزایش دهد.

در دومین اتفاق علم بیگی ،رئیس انجمن صنایع شوینده و بهداشتی گفته است: با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه، قیمت شوینده‌های پودری ۲۴ درصد و غیرپودری ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

اگر با افزایش قیمت شوینده‌ها، میزان خرید مردم افزایش یابد سودآوری شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند. اما اگر میزان خرید مردم کاهش پیدا کند سود شرکت‌ها نیز نزولی می‌شود.

در سومین خبر مهلت ثبت نام از جاماندگان ی یارانه‌ها تا چهار خرداد ماه تمدید شد. برخی از کارشناسان عقیده دارند که مبلغ حاصل از یارانه می‌تواند وارد بورس شود و تالار شیشه ای را تقویت کند.

و بر اساس چهارمین خبر تاثیر گذار بر روند معاملات تالار شیشه ای براساس پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دارندگان سهام عدالت که تاکنون اطلاعات‌شان را در سجام تکمیل نکرده‌اند، با تکمیل اطلاعات می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

برخی کارشناسان عقیده دارند که سود سهام عدالت وارد بورس می‌شود. 

شاخص کل بورس، دیروز با کاهش یک و ۶ دهم درصدی به رقم یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۸ هزار و ۷۳۲ واحد به رقم ۴۳۲ هزار و ۷۷۲ واحد رسید. حالا کارشناسان امیدوارند با این شیگنال های مثبت بورس دوباره از سیاه چاله بگریزد و سبزپوش شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار