کد خبر: ۲۱۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
شاخص بورس تهران که پس از برخورد به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد وارد اصلاح چند هفته‌ای شده بود امروز باردیگر بر مدار صعود بازگشت و توانست با بیش از ۱۴ هزار و ۹۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد برسد و بخشی از افت‌های روزهای گذشته را جبران کند

شاخص بورس تهران که پس از برخورد به مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد وارد اصلاح چند هفته‌ای شده بود امروز باردیگر بر مدار صعود بازگشت و توانست با بیش از ۱۴ هزار و ۹۷ واحدی به یک میلیون و ۵۳۲ هزار واحد برسد.
پالایشی‌ها با اوج گرفتن قیمت نفت در بازار‌های خارجی و همچنین افزایش قیمت دلار نقش بسزایی در رشد شاخص بورس داشتند و توانست جو بازار را از اصلاح نزولی خارج کنند.
نماد‌های پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس به تنهایی بیش از ۳۲۰۰ واحد از صعود شاخص بورس را برعهده داشتند.
نماد‌های فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی نوری نیز از دیگر نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند.
به هر حال با افزایش ارزش معاملات روزانه به نزدیک ۵ هزار میلیاردتومان باردیگر بارقه امید را در دل سرمایه‌گذاران روشن کرد که بورس می‌تواند روز‌های خوبی در پیش داشته باشد.
در بازار بورس ۲۴ میلیاردتومان خروج پول حقیقی از بخش سهام رقم خورد، اما نسبت به روز‌های گذشته این روند کاهشی بود و می‌توان امید داشت که طی روز‌های گذاشت بازار شاهد ورود پول‌های حقیقی به بخش سهام بود.
از سوی دیگر بازار رقیب دلار و سکه نیز صعودی بود و سکه از سقف قیمتی سال ۹۹ عبور کند و باردیگر به بالای ۱۶ میلیون و ۳۴۰ هزارتومان برسد و باید دید بانک مرکزی طی روز‌های آینده چه تمهیداتی را برای کنترل ارز انجام خواهد داد.
به گزارش خبرنگارجوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۱۴۰۹۷ واحد افزایش به یک میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۸۷ واحد و ارزش روز بازار به ۶ هزار و ۷۶ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۳۴۳۶ واحد رشد به ۳۷۳ هزار و ۵۹۷ واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۱۵۵۵ واحد رشد به ۴۲۱ هزار و ۴۲۱ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۹۵۴ واحد رشد به ۲۵۸ هزار و ۴۵۳ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۱۸۸۲۷ واحد رشد به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۶۶۵ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۱۱۲۲۵ واحد صعود به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۸۱۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۵۶۰۱ واحد رشد به رقم ۲ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۵۵۰ واحد رسید.
نماد شپنا، فولاد، نوری، شبندر، فملی، پارس، شتران بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و وپارس، وتجارت، مبین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۹۲.۴۰ واحد صعود به رقم ۲۱ هزار و ۷ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد ۲ میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگ سهم در قالب ۲۷۱ هزار و ۵۸۶ فقره به ارزش ۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان با مجموع اوراق بدهی دولت داد و ستد کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار