کد خبر: ۲۱۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

خیزش گرد و خاک از شمال تا جنوب کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار باران و وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۲۳ خرداد) به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط سه‌شنبه (۲۴ خرداد) در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز شرقی، چهارشنبه و پنجشنبه (۲۵ و ۲۶ خرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب و شمال شرق انتظار می‌رود. جمعه (۲۷ خرداد) در غالب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. این شرایط سه‌شنبه در شمال غرب، غرب، جنوب غرب،  دامنه‌های جنوبی البرز مرکز و شمال شرق و چهارشنبه علاوه بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق انتظار می‌رود.

به گفته ضیاییان پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور، جنوب و جنوب غرب افزایش سرعت باد، گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه و سه‌شنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. پنج شنبه علاوه بر غرب، نواحی مرکزی خلیج فارس و جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود علاوه بر این طی پنج روز آینده نیمه شرقی دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۴ خرداد) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۵ خرداد) قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ خرداد) اهواز با دمای ۴۵ و۴۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار