کد خبر: ۲۱۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین افزایش تدریجی دما از چهارشنبه (۱۵ تیر) پیش‌بینی می‌شود.

تداوم گرد و غبار در تهران

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک همچنین افزایش تدریجی دما از چهارشنبه (۱۵ تیر) پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده، آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا سه‌شنبه ( ۱۳ و ۱۴ تیرماه) در پاره‌ای از نقاط به ویژه در نواحی جنوبی و غربی استان در ساعات عصر و شب گاهی وزش باد شدید و گردوخاک و در ارتفاعات به ویژه در ارتفاعات شمال شرقی افزایش ابر با احتمال رگبار باران انتظار می‌رود.

امروز و فردا کاهش نسبی دما و از چهارشنبه روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرمترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا ( ۱۴ تیر) صاف، کمی ابری و در بعضی ساعات غبار محلی و رقیق در بعدازظهر و شب ، وزش باد و گاهی گردوخاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۱۵تیر) صاف و از بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

در همین راستا مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ثبت یک روز بسیار ناسالم برای هوای پایتخت خبر داد و گفت: با افزایش غلظت ذرات معلق از بعد از ظهر دیروز (۱۲ تیر)، شاخص برخط آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون به تدریج با افزایش چشمگیر، در شرایط بسیار ناسالم و حتی در بعضی ساعات در شرایط خطرناک قرار گرفت.

سید محمدمهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه ادامه این روند منجر به افزایش شاخص برخط این آلاینده از نیمه شب شد تا آنکه در ساعت ۲ بامداد امروز ( ۱۳ تیر) با ثبت عدد ۴۳۲، شاهد شرایط خطرناک برای شهروندان بودیم، افزود: از این ساعت به بعد، به تدریج غلظت  ذرات معلق کاهش یافت تا اینکه شاخص برخط آلاینده مذکور در ساعت ۹ صبح امروز به عدد ۱۰۰ رسید و در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه شاخص ۲۴ ساعته شهر تهران به لحاظ آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون در ساعت ۱۱ صبح امروز با عدد ۲۶۱ در شرایط بسیار ناسالم قرار داشت، خاطرنشان کرد: ذرات معلق کوچک‌تر از۲.۵ میکرون نیز با شاخص ۲۴ ساعته ۱۶۳، شرایط ناسالم را برای همه شهروندان رقم زد.

میرزایی قمی از عموم شهروندان به‌ویژه افرادی که در شرایط خاص به لحاظ سلامت قرار دارند، درخواست کرد تا با پیگیری اخبار مربوط به کیفیت هوا، نسبت به حضور خود در اماکن عمومی حساس‌تر هستند و با توجه به تعطیلی امروز ادارات و مدارس پایتخت از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار