کد خبر: ۲۱۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
وزیر اقتصاد خبر داد
وزیر امور اقتصادی و دارایی از تصویب دستورالعمل انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سنا؛ احسان خاندوزی روز گذشته (سه شنبه) در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در شورای «گفتگوی دولت و بخش خصوصی» از قطع برق صنایع، نارضایتی به‌حقی وجود داشت. تولیدکنندگان خواهان اجازه انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی و مبادله آن در بورس انرژی بودند. امروز (سه شنبه) عصر در شورای عالی بورس، دستورالعمل آن را تصویب کردیم و پیگیر اجرایش خواهیم بود.

تصویب دستورالعمل انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای عالی بورس

علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی نیز پیشتر از ادامه پیگیری‌ها در خصوص راه اندازی «گواهی صرفه جویی انرژی» خبر داده و گفته بود: با کمک ابزار جدید «گواهی صرفه جویی انرژی» به بهینه‌سازی مصرف انرژی کمک می‌شود.
مدیرعامل بورس انرژی افزوده است: هدف از انجام معاملات «گواهی صرفه‌جویی انرژی» در بورس انرژی استفاده از مکانیزم‌های تشویقی برای استانداردسازی مصرف صنایع است تا از طریق این مکانیزم، گاز و برق صرفه‌جویی شده توسط صنایع در اختیار خودشان قرار گیرد و آن‌ها بتوانند تا چند سال به فروش گاز صرفه جویی شده خود بپردازند.
هدف از انجام معاملات «گواهی صرفه‌جویی انرژی» در بورس انرژی استفاده از مکانیزم‌های تشویقی برای استانداردسازی مصرف صنایع است تا از طریق این مکانیزم، گاز و برق صرفه‌جویی شده توسط صنایع در اختیار خودشان قرار گیرد و آن‌ها بتوانند تا چند سال به فروش گاز صرفه جویی شده خود به سایر صنایع نیازمند بپردازند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار