کد خبر: ۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
آمار رسمي که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد صادرات کشورهاي منطقه يورو براي سومين ماه متوالي در ماه اوت کاهش يافته است که از ادامه بحران در اقتصاد کشورهاي اروپايي حکايت دارد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاري فرانسه؛افزايش نگراني درباره وضع اقتصاد منطقه يورو باعث شده است بازار کشورهاي اروپايي در روزهاي اخير سقوط شديدي را تجربه کند. روز پنجشنبه نيز اين روند سقوط ادامه يافت. تازه ترين داده هاي منتشر شده نيز نگراني تحليلگران را درباره بازگشت احتمالي رکود به منطقه يورو تقويت کرد.

آژانس آمار اتحاديه اروپا (يوروستات) روز پنجشنبه اعلام کرد:تورم در ماه سپتامبر به سه دهم دصد رسيد که پايين ترين سطح آن از زمان آغاز بحران بدهي در سال 2009 به شمار مي رود.

پايين بودن تورم به يک مشکل اصلي در اقتصاد کشورهاي منطقه يورو تبديل شده است زيرا که کاهش تقاضا در ميان خانوارها و شرکت ها باعث پايين آمدن رشد قيمت ها شده است.

يوروستات اعلام کرد صادرات منطقه يورو در ماه اوت در مقايسه با ژوئيه با نه دهم درصد کاهش به 140 ميليارد يورو (180 ميليارد دلار) رسيد. اين در شرايطي است که در ماه قبل نيز صادرات سه دهم درصد کاهش يافته بود.

مازاد تجاري هجده کشور عضو منطقه يورو در ماه اوت به رقم ناچيز نه ميليارد و دويست ميليون يورو رسيد. اين رقم در ماه قبل حدود 21 ميليارد و 600 ميليون يورو بود.

در ماه اوت، بالاترين مازاد تجاري به آلمان مربوط مي شد. رقم مازاد تجاري آلمان از ابتداي سال تا کنون حدود 124 ميليارد يورو بوده است. بعد از آلمان، دومين مازاد  تجاري در اختيار هلند است که رقم آن حدود 34 ميليارد و 600 ميليون يورو بود.

بالاترين کسري تجاري نيز با حدود بيش از 76 ميليارد يورو در اختيار انگليس بود. بعد از انگليس نيز کشورهاي فرانسه، اسپانيا و يونان در رده‎هاي بعدي قرار گرفتند.

واردات منطقه يورو نيز در اين مدت بيش از سه درصد کاهش يافت.

در ميان 28 کشور عضو اتحاديه اروپا نيز صادرات و واردات به ترتيب دو مميز يک دهم درصد و چهار درصد کاهش يافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: یورو ، صادرات ، تورم
نام:
ایمیل:
* نظر: