کد خبر: ۲۱۲۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد اختلال در شبکه اینترنتی برخی مناطق تهران که از حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز اتفاق افتاده بود، برطرف شد.

علت اختلال اینترنت در تهران چه بود؟

از حدود ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، اینترنت در برخی نقاط تهران دچار اختلال شده بود و کاربران در شبکه‌های اجتماعی نیز به این نکته اشاره کرده‌اند. در این راستا شرکت مخابرات ایران با توجه به دریافت گزارش‌هایی از کاربران در مورد اختلال گسترده اینترنت‌های همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف، اعلام کرد در حالی که از ساعاتی پیش اختلال ایجاد شده باعث کندی سرعت موقت اینترنت در برخی نقاط کشور شده است، این اختلال ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.

همچنین دقایقی پیش، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد: صبح امروز بر اثر فرسودگی خطوط و تجهیزات انتقال برق، در شبکه اینترنتی برخی از مناطق تهران اختلال ایجاد شده بود که با پیگیری و همکاری کارشناسان این شرکت و هماهنگی شرکت توانیر مشکل برطرف و در حال حاضر تمامی ارتباطات به حالت پایدار درآمده است.

از طرف دیگر بنابر اطلاعیه‌ منتشر شده از سوی مدیر ارشد فناوری در یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات، قطع برق در شرکت ارتباطات زیرساخت، منجر به اختلال گسترده اینترنت شده است.

در این اطلاعیه آمده است که " امروز برای چندمین بار در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمان LCT که یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیر ساخت است، تمام شبکه اینترنت کشور در ارتباطات داخل و بین‌الملل را دچار مشکل کرده است. "

یکی از کارشناسان این حوزه نیز در توییتر درباره علت قطعی اینترنت توضیح داد:"امروز چندمین بار هست که در سال ۱۴۰۱ اختلال برق در ساختمون LCT باعث میشود[تقریبا] تمام شبکه کشور تحت تاثیر قرار بگیرد. (ارتباطات داخل کشور و بین الملل). تجهیزات اصلی اغلب شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات دسترسی و دیتاسنتر در این مرکز قرار دارد و به نوعی قلب اینترنت کشور هست."

او ادامه می‌دهد:"اختلال برق در سالن colocation رخ داده‌است. در حال حاضر دسترسی به برخی از تجهیزات میسر نیست. تجهیزاتی که در این سالن قرار دارند برقرار کننده ارتباطات اکثر سرویس دهنده‌ها باهم هستند. به‌عنوان اگر شما اینترنت شاتل داشته باشید و بخوایید آپارات رو که در شرکت آسیاتک نگهداری میشه ببینید، ارتباط شما در این سالن برقرار می‌شود."

مظفری توضیح می‌دهد:"البته این روند برای تمام سرویس دهنده صدق نمیکند. ولی اکثر سرویس دهنده‌های خدمات ثابت(adsl و p۲p) در همین سالن هستند. تجهیزات شبکه به‌صورتی ساخته شدند که ۲۴ساعته روشن باشند و شدیدا به تغییر ولتاژ برق حساس هستند. قطع برق باعث می‌شود که در معرض آسیب قرار بگیرند."

این کارشناس می‌گوید:"به این معنی که ممکن است برق وصل شود ولی تجهیزات از کار افتاده باشد. این روند زمان رفع مشکل رو بیشتر میکنه، چون نیازمند کار فیزیکی و تغییر در تجهیزات هست. یکی از دلایلی که طراحی دیتاسنترها به‌صورتی هست که اختلال برق در آنها به حداقل برسد همین مسائل هستند."

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار