کد خبر: ۲۱۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه با تلاش‌های نیروهای مسلح حقیقتاً سطح بالایی از بازدارندگی در کشور بوجود آمده است، گفت: با قدرت امروز ایران اسلامی، حتی فکر تعرض به خاک ایران هم از ذهن کسی خطور نمی‌کند. امروز ملت‌های منطقه به قدرت ایران افتخار و به خاطر این قدرت احساس امنیت می‌کنند.

رئیسی: تعرض به ایران پاسخی به شدت پشیمان‌کننده دارد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه با حضور در پایگاه شکاری شهید نوژه ضمن سان دیدن از یگان های حاضر و خلبانان F۴ این پایگاه، از دو دستاورد دفاعی نیروی هوایی ارتش رونمایی کرد.

 رئیسی در جمع افسران و خانواده‌های آنها در پایگاه نوژه با بیان اینکه این پایگاه در دفاع مقدس خیلی خوب درخشید، گفت: هوشیاری پایگاه نوژه، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی در جهت خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه انقلاب اسلامی بود.

دکتر رئیسی اظهار داشت: خلبانان سرافراز این پایگاه با شجاعت و خطرکردن در عرصه‌های مختلف پشتیبان بزرگی در دفاع مقدس بودند. یکی از دلخوشی‌های رزمندگان در جبهه‌های دفاع مقدس، پس از توکل به خداوند، پشتیبانی از آنها، بویژه از پایگاه نوژه بود.

آیت‌الله رئیسی با گرامیداشت یاد شهیدان این استان به ویژه شهید همدانی، گفت:‌ در دنیایی که خیلی‌ها برای تبلیغات و بلندآوازگی هزینه‌های کلان می‌کنند، نام ائمه اطهار و شهدا، با عنایت خداوند و محبتی که در دل مردم نسبت به آنها وجود دارد، همیشه بر سرزبان‌ها است.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد شهدای ارتش همچون شهیدان قرنی، بابایی، صیاد شیرازی و خلبانان شهید ارتش، اظهار داشت: شهدا بلندآوازه بودند و خداوند دل‌ها را متوجه آنها کرد.

 رئیسی با ابراز خرسندی از بازسازی دقیق نیروهای مسلح پس از پایان جنگ، تصریح کرد: حقیقتاً با درایت فرمانده کل قوا، پس از سالهای دفاع مقدس نیروهای مسلح دوباره به خوبی بازسازی و برای دفاع از کیان ایران اسلامی آماده شدند. نکته مهم در این روند این بود که این آماده‌سازی بدون نیاز به کارشناسان خارجی و با تکیه بر توان متخصصین و نخبگان نیروهای مسلح انجام شد که روی پای خود ایستادند و صنایع دفاعی را تا مرز خودکفایی پیش بردند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات فنی و تخصصی انجام شده در پایگاه نوژه اظهار داشت: این اقدامات در جهت خودکفایی کشور است. با وجود اینکه بیشترین تحریم و تهدید در حوزه‌هایی چون صنعت دفاعی و انرژی اتمی است، بیشترین پیشرفت را نیز در این دو حوزه شاهد هستیم و معلوم می‌شود نیروهای مسلح نه فقط تحریم را دور زدند، بلکه تحریم‌ها را خنثی کردند.

رئیسی با اشاره به ویژگی‌های پایگاه نوژه در دوران انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و در زمان بازسازی نظامی پس از جنگ تحمیلی گفت: پرنده‌های این پایگاه باید همیشه آماده پرواز باشند. نقاطی که به هر شکل تهدید کننده نظام و کشور ما هستند بدانند که از نگاه تیزبین نیروهای مسلح ما خارج نیستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه پیشرفت‌های نظامی باعث تولید قدرت در کشور شده است، خاطر نشان کرد: دشمن تحرکات و آمادگی نیروهای مسلح را رصد می‌کند و نه اینکه نخواهد علیه ما اقدامی انجام دهد، بلکه نمی‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا در نیروهای مسلح ما توانایی، حضور به موقع و اراده وجود دارد.

دکتر رئیسی تأکید کرد: فرمانده معظم کل قوا و ما به عنوان دولت بارها اعلام کرده‌ایم؛ هر کسی را که بخواهد تعرضی به کشور داشته باشد، شدیدا پشیمان خواهیم کرد.

 رئیسی همچنین با اشاره به اهمیت حضور نیروهای مسلح در آب‌های آزاد و بین‌المللی، این اقدام را امنیت‌آفرین و قدرت‌آفرین برشمرد.

رئیس جمهور با تقدیر از خانواده کارکنان حاضر در پایگاه نوژه تصریح کرد: سهم زیادی از موفقیت افسران و کارکنان این پایگاه مدیون حمایت‌های خانواده‌های آنها است.

 رئیسی با اشاره به نقش نیروهای مسلح در رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: امروز در کشور جنگ نداریم، اما ارتش و سپاه در سیل و زلزله و کرونا به مردم خدمت می‌کنند؛ امروز ارتش و سپاه در کنار مردم هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار