کد خبر: ۲۱۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:
رئیس جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات جست‌وجو و امداد و نجات در فیروزکوه و دماوند خبر داد و گفت: عملیات جست‌وجو و امداد و نجات در امامزاده داوود به لحظات آخر خود رسیده است، اما در فیروزکوه و دماوند همچنان ادامه دارد. تا این لحظه در سیل‌های کشور ۵۳ تن جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ نفر نیز هنوز مفقودند.

افزایش قربانیان سیل به ۵۳ نفر

رئیس جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات جست‌وجو و امداد و نجات در فیروزکوه و دماوند خبر داد و گفت: عملیات جست‌وجو و امداد و نجات در امامزاده داوود به لحظات آخر خود رسیده است، اما در فیروزکوه و دماوند همچنان ادامه دارد. تا این لحظه در سیل‌های کشور ۵۳ تن جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ نفر نیز هنوز مفقودند.

پیرحسین کولیوند در گفت‌وگوی ویژه خبری تلویزیون با اشاره جزئیات خسارات و تلفات سیل‌های اخیر گفت: حدود ۲۰ استان در مدت اخیر متاثر از سیل بوده‌اند. ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا با این پدیده مواجه شدند و ۲۹ محور مواصلاتی درگیر آن بودند. در کل ۳۸۵ نقطه کشور تحت تاثیر سیل‌های اخیر قرار گرفتند.

وی افزود: ۵۳ نفر در چند روز در کل کشور جان‌ خود را به علت سیل از دست دادند و ۱۶ نفر نیز هنوز مفقودند. بیشترین تلفات ما در استان تهران است که در نقاط گوناگونی مانند امامزاده داوود، فیروزکوه، زرین‌دشت و روستای آتشان سیل اتفاق افتاد.

کولیوند با اشاره به وضعیت امدادرسانی در امامزاده داوود و فیروزکوه اظهار کرد:عملیات جست‌وجو در امامزاده داوود به لحظات آخر رسیده است، اما در فیروزکوه و دماوند عملیات جست‌وجو و امدادرسانی همچنان ادامه دارد. 

وی اضافه کرد: سه هزار نفر را به عنوان امدادگران اصلی که سابقه امدادرسانی دارند در کل کشور در حال فعالیت هستند و در نقاط بحرانی حضور دارند. اولین کاری که ما انجام می‌دهیم جست‌وجو و نجات افراد زنده است. دیروز نیز یک مرد چهل ساله در امام‌زاده داوود در رودخانه‌های پایین‌دست کشف و تحویل نیروهای امدادی شد. افراد زیادی نیز از مناطق ناامن به نقاط امن منتقل شدند. توزیع اقلام غذایی و زیستی نیز انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سختی عملیات امدادرسانی در برخی نقاط گفت: در فیروزکوه و دماوند به علت ریزش کوه، دسترسی بسیار سخت بود. شدت حادثه زیاد بود و ما با استفاده از مسیر ریلی شاهرود توانستیم اقلام زیستی و تغذیه‌ای را منتقل کنیم. امدادگران نیز شبانه از همین مسیر جابجا شدند. ما با استفاده از این روش مردم را نیز از محل حادثه تخلیه کردیم. این منطقه به‌اندازه‌ای صعب‌العبور بود که حتی امکان فرود بالگرد نیز وجود نداشت و مجبور شدیم برای نجات دو تن از مصدومان در ۱۰۰ متری منزل آن‌ها فرود بیاییم و مصدومان را منتقل کنیم.

کولیوند گفت: ما در همه استان‌ها آمادگی کامل داریم و اقلام مورد نظر را نیز در محل‌های مناسب جمع‌آوری کرده‌ایم. همچنین، از طریق رسانه‌ها برای پیشگیری هشدار لازم را صادر کردیم. الان که در حین عملیات هستیم، بیشترین کار در فیروزکوه و دماوند انجام می‌شود. آقای مخبر معاون رئیس‌جمهور نیز در محل حادثه حضور پیدا کردند و تقسیم‌بندی کارها بسیار خوب و دقیق انجام شده است. البته پیچیدگی و سختی کار باعث شده عملیات جست‌وجو و امداد طول بکشد. بارش باران نیز ادامه دارد و امروز نیز برای ۱۸ استان هشدار هواشناسی داده شد. یکی از استان‌هایی که باید برای مواجهه با سیل آماده باشد، استان فارس است.  

کولیوند تاکید کرد: عدم رعایت مواردی که هشدار نسبت به‌ آن‌ها داده شده بود، سبب بروز این حجم از تلفات شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار