کد خبر: ۲۱۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
وزیر کشور با بیان اینکه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده به صورت گسترده در حال انجام است، گفت: اکنون تمام کشور هم در هشدارباش است و هم بسیج ظرفیت‌ها برای همه مناطق انجام شده است.

هشدار سیل در تمام کشور

احمد وحیدی درباره وضعیت وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در کشور، گفت: نزدیک به ۱۸ استان با سیل درگیر بودند که استان‌های مازندران، گیلان، البرز، مرکزی، اصفهان، یزد، تهران و... و. از جمله استان‌های درگیر با سیل بودند که خدا را شکر مدیریت خوبی انجام شد و با اینکه حجم بارش‌ها بسیار زیاد بود، مدیریت شد. به عنوان مثال در استان یزد که معمولا ۴۰ میلی‌متر در سال بارش دارد، در سیل نزدیک به ۷۵ میلی‌متر بارندگی داشت که حجم بسیار بزرگی است. در استان‌های دیگر هم به همین صورت است.

وی با بیان اینکه در چند منطقه مانند امامزاده داوود، فیروزکوه و یزد مقداری بیشتر مشکل داشتیم، گفت: البته در حال حاضر در یزد عمدتا مشکل آبگرفتگی معابر است که در چند نقطه آبگرفتگی داریم که باید به سرعت آن را برطرف کنیم. به ویژه در بافت تاریخی که اهمیت ویژه‌ای دارد که این اقدامات در حال انجام است.

وحیدی با بیان اینکه میزان فوتی‌های ما در سیل گسترده نبوده است، ادامه داد: در برخی استان‌ها تک و توک فوتی داشتیم که شاید بیش از سه تا چهار نفر در مجموع استان‌ها نبوده است، اما در  دو نقطه امازاده داوود و فیروزکوه مقداری تعداد فوتی‌هایمان بیشتر بوده است که  آمار قطعی آن را باید بعد از اینکه تکلیف مفقودین در این دو نقطه مشخص شد، اعلام کنیم. خوشبختانه مدیریت خوبی انجام شده و فوتی چندانی نداشتیم.

 وی با اشاره به وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده، گفت: امدادرسانی گسترده است و در همه مناطق استانداران با تمام توان پای کار هستند. فرمانداران، بخش‌داران و دهیاران، هلال احمر، نیروهای نظامی، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، اورژانس، گروه‌های مردمی و ... فعالیت بسیار خوبی دارند و تقریبا بسیج گسترده‌ای در همه مناطق داریم. همچنین عزیزان راهداری در راه‌ها فعالیت دارند. اکنون تمام کشور هم در هشدارباش قرار دارد و هم بسیج ظرفیت‌ها برای همه مناطق انجام شده است. مدیریت به رغم این حجم بالای بارش که بیش از چیزی که پیش‌بینی شده بود، بارندگی داشتیم، خوب بود.

وزیر کشور گفت: امیدواریم مردم هم رعایت کنند و در مجاورت رودخانه‌ها و مراکزی که احتمال سیل در آن‌ها وجود دارد، نروند. در برخی مناطق رانش کوه هم داشته‌ایم. به عنوان مثال در فیروزکوه در مرزداران که یک روستا است، مشکل ما بیشتر رانش کوه بود که مردم اذیت شدند. باید مردم در روزهایی که حساسیت وجود دارد، مراقبت کنند  و رعایت مردم کمک بزرگی است که مردم بتوانند بهتر مدیریت کنند.

وحیدی گفت: به همه مناطق هشدارباش داده شده، امکانات تا حد زیادی گردآوری شده، مدیران مستقر و پای کار هستند و امیدواریم این بارش‌ها هم به خوبی مدیریت شود و کمترین خسارت را به مردم عزیز و اموال آن‌ها داشته باشیم و مدیریت شود که مشکلی نداشته باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار