کد خبر: ۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
مديرکارايي انرژي مصارف غيرمولد سازمان بهره‌وري انرژي ايران (سابا) از ساخت نخستين نرم‌افزار ايراني بهينه‌سازي مصرف انرژي در کشور خبر داد.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)،آرش قلمي اظهار داشت: دو نرم‌افزار با توان متخصصان ايراني براي گوشي‌هاي تلفن همراه داراي سامانه عامل اندرويد به‌منظور ارتقاي بهره‌وري و بهينه‌سازي مصرف انرژي تهيه شده است.
 
وي افزود: يکي از نرم‌افزارها محيط موردنظر را با وارد کردن اطلاعات موردنياز به‌صورت کلي مورد مميزي انرژي قرار مي‌دهد و يک برآوردي از ميزان مصرف انرژي آن محيط به کاربران نشان مي‌دهد تا مشترکان نسبت به شناسايي نقاط داراي ظرفيت بهينه‌سازي هدايت شوند.
 
قلمی اظهار داشت: اين نرم‌افزار از چندين رويه‌گرافيکي تشکيل شده است که امکان مميزي انرژي آشپزخانه، اتاق پذيرايي، اتاق نشيمن، اتاق خواب و اتاق کار را فراهم مي‌کند.
 
وي با بيان اينکه اين نرم‌افزار امکان مميزي انرژي بخش‌ها و دستگاه‌هاي مختلف الکتريکي را دارد، گفت: پس از انجام مميزي، بخش يا تجهيزي که درصد زيادي از مصرف انرژي را به‌خود اختصاص مي‌دهد، مشخص مي‌شود تا کاربران نسبت به اصلاح و بهينه‌سازي اقدام‌هاي لازم را انجام دهند.
 
قلمي دقت اين نرم‌افزار را بسيار منطبق با واقعيت بيان کرد و گفت: هرچه اطلاعات واردشده ازجمله توان مصرفي دستگاه بيشتر به واقعيت نزديک‌تر باشد، محاسبه‌ها دقيق‌تر مي‌شود.
 
وي يادآور شد: به‌منظور رفاه حال کاربران، برخي پارامترها به‌صورت پيش‌فرض مشخص شده‌اند تا کاربر دچار مشکل نشود.
 
قلمی با اشاره به نرم‌افزار دوم تهيه‌شده در زمينه بهينه‌سازي مصرف انرژي، گفت‌: اين نرم‌افزار به ‌صورت تخصصي‌تر نسبت به مميزي انرژي يخچال و فريزر اقدام مي‌کند.
 
وي افزود: کاربران با استفاده از اين نرم‌افزار مي‌توانند تفاوت مصرف انرژي يخچال کهنه با نو، تفاوت مصرف انرژي در رتبه‌هاي مختلف برچسب مصرف انرژي را مشاهده و مقايسه کنند.
 
مدير کارايي انرژي مصارف غيرمولد سابا تصريح کرد: اين اقدام اين توانايي را مي‌دهد تا افزون‌بر انتخاب يخچال فريزر مناسب در هنگام خريد، بخش‌هاي پرمصرف يخچال و فريزر شناسايي و نسبت به رفع مشکل اقدام‌هاي لازم انجام شود.
 
وي يادآور شد: اين نرم‌افزارها براي نخستين‌بار در نمايشگاه تاسيسات رونمايي شده و سپس به‌صورت رايگان در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: