کد خبر: ۲۱۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
شبکه خبری بلومبرگ به نقل از اقتصاددانان هشدار داد که خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو به بالاترین سطح خود از نوامبر ۲۰۲۰ رسیده است. آنها همچنین به کمبود انرژی اشاره کردند که تورم بی سابقه را حتی بالاتر برده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از اقتصاددانان هشدار داد که خطر رکود اقتصادی در منطقه یورو به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 رسیده است. آنها همچنین به کمبود انرژی اشاره کردند که تورم بی سابقه را حتی بالاتر برده است.

گزارش منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که احتمال کاهش تولید در دو دوره سه ماهه متوالی از 45 درصد در نظرسنجی قبلی به 60 درصد رسیده است. این پیش بینی قبل از شروع درگیری نظامی در اوکراین و اعمال تحریم های غرب علیه روسیه 20 درصد بود.

به گفته اقتصاددانانی که در این نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا یعنی آلمان که بیشتر در معرض کاهش صادرات گاز روسیه بوده است، احتمالاً از اوایل این دوره سه ماهه دچار رکود خواهد شد.

بلومبرگ همچنین با اشاره به تنگناهای عرضه که به دلیل خشکسالی شدید بدتر شده است، نوشت: افزایش هزینه‌های زندگی به شرکت‌ها و خانواده‌های منطقه یورو آسیب می‌زند، زیرا تهدیدات انرژی روسیه این مشکل را تا ماه‌های پایانی سال 2022 تشدید می‌کند.

اقتصاددانان همچنین پیش‌بینی می‌کنند که تورم در اتحادیه اروپا به طور متوسط ​​تقریباً 8 درصد در سال جاری میلادی خواهد بود که حدود چهار برابر بیشتر از هدف بانک مرکزی اروپا (ECB) است.

پاسخ دهندگان در این نظرسنجی همچنین پیش بینی می کنند که بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر نرخ بهره را نیم واحد افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار