به
گفته وی درحال حاضر گاز شیرین مورد نیاز برای انجام عملیات راهاندازی از
خشکی با فشار ٥٧ بار به سکو منتقل شده است که چند روز آینده و تا پیش از
زمان استارتاپ این فشار به منظور نشت گیری بخشهای مختلف خطوط داخل سکو به
میزان مورد نیاز برای راهاندازی خواهد رسید.به
گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، سکوی فاز ١٧
پارس جنوبی از سال ٩١ تا زمان نصب که بیشتر از یکسال به طول انجامید،
روزهای پرتلاطم زیادی را برروی موجهای دریای خلیج فارس تجربه کرده است.در
آذرماه سال ٩١ ( دولت دهم) باوجود نیمه کاره بودن سکو از یک طرف و همچنین
نیاز به ادامه عملیات حفاری در منطقه از سوی دیگر، انتقال و نصب سکوی فاز
١٧ به دریا انجام شد که هشدارها و مذاکرات تیم کارشناسی و مدیران تاسیسات
دریایی مبنی بر صدماتی که ممکن است به سکوی نیمه کاره ازنظر فیزیکی و مالی
وارد شود، موثر واقع نشد.پس
از بارگیری، از آنجا که ریگ حفاری منطقه را ترک نکرده بود، سکوی فاز١٧ سه
ماه در اروند بر روی بارج معطل پایان یافتن عملیات حفاری بود، حتی پس از
نصب سکو به مدت یکسال، ریگ حفاری مشغول تکمیل عملیات بود که این موضوع
خسارات زیادی به تجهیزات و خطوط لوله کشی، شیرآلات، ادوات ابزار دقیق و
غیره وارد کرد.
با اینحال باوجود تلاش دستاندرکاران پروژه و با وجود همه چالشها، کارفرما اجازه داد از تیرماه امسال به مدت دوماه سکو مراحل پیش راهاندازی و راهاندازی را طی کند که خوشبختانه طبق تعهد انجام شده، این مهم صورت گرفت.