کد خبر: ۲۱۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
سخنگوی دولت:
سخنگوی دولت از تقدیم لایحه "الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای" به مجلس خبر داد.

لایحه

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توییتی نوشت: لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای» پس از تصویب در دولت، جهت طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

با توسعه متوازن سیاست خارجی در دولت سیزدهم برای تامین منافع ملی، عضویت ایران در سازمان شانگهای، بزرگترین بازار منطقه‌ای جهان، با جدیت درحال پیگیری است.

با آغاز روند عضویت ایران در سازمان شانگهای ، به جمع کشورهای غیر غربی می پیوندیم که همکاری های متقابل می‌تواند امتیازات و نتایج ملموسی برای کشورهای عضو داشته باشد.

عضویت ایران در سازمان شانگهای یکی از مهمترین رویدادها در عرصه روابط خارجی ایران به شمار می رود. این حضور می تواند منجر به استفاده از ظرفیت ها و امکانات جدیدی برای ایران شود.

حضور ایران در مجموعه سیاسی امنیتی سازمان همکاری شانگهای و نقش‌آفرینی ایران در سازوکار اقتصادی بریکس پلاس، هم ایران را شریک در تصمیم‌سازی های کلان بین‌المللی در عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی کرده‌ است و هم جایگاه جبهه چندجانبه گرایی را در معادلات بین‌المللی به طور معناداری ارتقا داده است.

سازمان همکاری شانگهای در اصل سازمانی برای تأمین امنیت منطقه‌ای است که بر مقابله با تهدیدات امنیتی غیرسنتی متمرکز می‌باشد. مبارزه با سه معضل تروریسم، جدایی طلبی و افراط‌گرایی به عنوان مفهومی که نخستین بار توسط دولت چین مطرح شد به عنوان یکی از بخشهای کلیدی همکاری در قالب سازمان همکاری شانگهای در زمان تأسیس این سازمان مطرح شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار