کد خبر: ۲۱۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دفاع از حقوق افراد جزو ذات جمهوری اسلامی است تصریح کرد: اعتراض در همه جای دنیا هست، اما اغتشاش را هیچ کسی قبول ندارد.

رئیسی: هیچ ایرانی ممنوع‌الورود نیست

سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه به وقت محلی در آخرین برنامه در چهارمین روز از سفر به نیویورک در نشستی با حضور ایرانیان مقیم آمریکا شرکت کرد.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌های تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد و با آرزوی توفیق برای ایرونی با اشاره به گزارش ارائه شده از بانک جهانی در زمینه پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف، گفت: حقیقت آن است که ایران به برکت انقلاب اسلامی و نیروهای فرهیخته، جوانان، زنان و مردان خود پیشرفت‌های بسیاری کرده است، اما برخی نمی‌خواهند آن را بیان کنند.
رئیسی با یادآوری تمامی فشارها، تحریم‌ها و تهدیدها به جمهوری اسلامی و ملت ایران، اظهار داشت: با وجود این فشارها باز هم بسیاری از فرهیختگان از این تهدیدات فرصت ساختند و متوقف نشدند.
رئیس جمهور با اشاره به تولید ۹۶ درصد از داروی مورد کشور در داخل و صادرات محصولات دارویی به دیگر کشورها اظهار داشت: دانشمندان و جوانان ما با پشتکار و انگیزه کارهای بسیار بزرگی انجام داده‌اند به طوریکه ایران در حال حاضر در عرصه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد.
 رئیسی صنایع هسته‌ای و نظامی را از جمله این پیشرفت‌ها دانست که در عین اعمال بیشترین تهدیدات و محدودیت‌ها با تلاش دانشمندان و فرهیختگان ایرانی و در دانشگاه‌ها و مراکز علمی همین کشور به دست آمده است.
رئیس جمهور با تشریح سیاست توسعه ارتباطات با کشورهای همسایه از فراهم شدن زمینه افزایش صادرات به این کشورها خبر داد و گفت: سیاست ما توجه به تولید، اشتغال و میدان دادن به کارهای دانش بنیان است.
 رئیسی تاکید کرد: برداشته شدن تحریم‌ها حتما می‌تواند روند رشد و پیشرفت‌های فعلی را تسریع کند، اما اگر به هر دلیل این اتفاق انجام نشد نباید متوقف شویم و تا بحال هم متوقف نشده‌ایم.
رئیس جمهور یکی از انتظارات مردم از ایرانیان خارج از کشور را کمک به سرزمین مادری خود دانست و از فراهم بودن زمینه کار اقتصادی و سرمایه‌گذاری در ایران و تضمین اصل وسود سرمایه سخن گفت.
رئیسی با محترم شمردن حقوق ایرانیان خارج از کشور بر ضرورت تسهیل در امور کنسولی آنان تاکید کرد.
رئیس جمهور سهولت رفت و آمد ایرانیان به کشور و فراهم کردن جاذبه‌های شغلی و تحصیلی را لازم و ضروری دانست و تاکید کرد: هیچ ایرانی برای حضور در ایران ممنوع‌الورود نیست.
رئیسی اکثریت قابل توجه ایرانیان خارج از کشور را از چهره‌های فرهیخته‌ای دانست که در خارج از کشور یا کسب و کارهای بسیار با شرافتی دارند یا دنبال تحقیق، تحصیل و پژوهش هستند.
رئیس جمهور ارتباط فرهنگی و اقتصادی ایرانیان خارج از کشور را با سرزمین ابا و اجدادی خود مهم ارزیابی کرد و گفت: در ملاقات‌هایی که در این چند روز با سران برخی کشورها داشتم همه آن‌ها به موضوع تمدن ایران اشاره داشتند. این تمدن سرمایه‌ای است که باید همواره آن را پاسداشت.
 رئیسی بر ضرورت ارتباط جمهوری اسلامی با همه کشورهای دنیا تاکید کرد و افزود: اگر کشوری بخواهد با ما دشمنی کند طبیعتاً باید در مقابلش مقاومت کرد.
رئیس جمهور به دیدار خود با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی اشاره کرد و گفت: در این دیدار سندی ارائه کردم که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رسماً اعلام می‌کند که متن سخنان جمهوری اسلامی در مجمع عمومی سازمان ملل منطقی و کاملاً منطبق با مقررات بوده است. اما امپراطوری رسانه‌ای استکبار تمام تلاش خود را بکار برده است تا این سخن و منطق را بد جلوه دهد.
آیت‌الله رئیسی با گلایه از استانداردهای دو گانه حقوق بشری در غرب گفت: در قضیه‌ای که در ایران برای دختر عزیزی پیش آمد خودم با خانواده‌اش تماس گرفتم و گفتم پیگیری می‌شود و از همین‌جا هم پیگیری می‌کنم. اما در همین غرب و انگلیس در ۲۸ هفته ۸۱ زن دچار آسیب و تعدادی فوت شدند، آیا روی این موضوع هم حساسیت هست. آیا یک اطلاعیه صادر شد؟ سال گذشته در همین آمریکا ۱۱۰۰ نفر به دست پلیس کشته شدند چرا کسی برای آن اطلاعیه صادر نمی‌کند. چرا کسی سوال نمی‌کند این ۱۱۰۰ نفر چطور به دست پلیس کشته شدند.
رئیس جمهور با یادآوری قتل خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه سوال خود را تکرار کرد که چرا امروز کسی در اینباره برافروخته نمی‌شود؟.
رئیسی با بیان اینکه دفاع از حقوق افراد جزو ذات جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: موضوع فوت این دختر عزیز را همانطور که به پدر این دختر خانم قول داده ام با جدیت پیگیری خواهیم کرد.
رئیس جمهور با تشریح وظایف سازمان قضایی نیروهای مسلح برای رسیدگی به تخلفات نیروهای نظامی تصریح کرد: اعتراض اشکالی ندارد، اما اغتشاش در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست، چون امنیت مردم و جامعه را به خطر می‌اندازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار