کد خبر: ۲۱۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
رئیسی در جلسه هیئت دولت تحلیل کرد
رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای اخیر خود و سخنان سران کشورهای مختلف گفت : آنها در این دیدارها به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اعتراف کرده و نیاز خود را نیز به بهره‌مندی از این پیشرفت‌ها اظهار کردند.

تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی در کشور

رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی در کشور را ناشی از احساس خطر از اقتدار و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: باید اقتدار افتخارآمیز نظام را با تبیین دقیق و خلق آثار فرهنگی ماندگار به رخ کشید تا هم دشمن به عظمت آن اعتراف کند و هم نسل جدید به ابعاد آن آگاه شود.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به دیدارهای اخیر خود و سخنان سران کشورهای مختلف در این دیدارها که به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف اعتراف کرده و نیاز خود را نیز به بهره‌مندی از این پیشرفت‌ها اظهار کردند، افزود: تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی در کشور ناشی از احساس خطری است که از این اقتدار و پیشرفت نظام می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ، تداوم و ارتقای این اقتدار، تصریح کرد: باید اقتدار افتخارآمیز جمهوری اسلامی با تبیین دقیق و خلق آثار فرهنگی ماندگار به رخ کشیده شود تا هم دشمنان بیش از گذشته به آن پی برده و به این عظمت اعتراف کنند و هم نسل جدید نسبت به ابعاد این اقتدار آگاه شده و به آن افتخار کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش به برگزاری متفاوت مراسم زیارت اربعین امسال هم از لحاظ تعداد زائران و هم کیفیت برگزاری مراسم اشاره کرد و گفت: امسال مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) نیز با کیفیت متفاوتی برگزار شد و این دو رویداد ما را بر آن می‌دارد که از هم اکنون برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

رئیسی همچنین با تشکر از مسئولان بخش‌های مختلف که پرداخت مطالبات گندم‌کاران را با فاصله زمانی کوتاه انجام دادند، مسئولان وزارت جهادکشاورزی را مکلف کرد با برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان دامداران و مرغداران، راهکارهای رفع مشکلات تولید آنان را بررسی کرده و نتیجه را در ستاد تنظیم بازار مطرح نمایند.

رئیسی بار دیگر مسئولان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و نیز راه و شهرسازی را مکلف کرد هر چه سریع‌تر موضوع تامین مسکن اساتید و دانشجویان متاهل را در قالب نهضت ملی مسکن مورد رسیدگی قرار دهند.

رییس جمهور وزرای علوم و بهداشت، معاون علمی و فناوری و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری را هم موظف کرد راهکارهای رفع مشکلات مالی و معیشتی در وزارت علوم را بررسی و به دولت ارائه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار