کد خبر: ۲۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ۰.۵ واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل ۰.۱ واحد درصد کاهش داشته است.
به گزارش تسنیم، نرخ تورم کل کشور در شهریور ماه  امسال برابر ٤٢,١ درصد است که در دهک‌های مختلف هزینه‌ای در بازه ٣٩.٨ درصد برای دهک­­ دهم تا ٤٧.٦ درصد برای دهک­ اول، نوسان دارد. محدوده تغییرات تورم دوازده ماهه در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بین٥٧.٩ درصد برای دهک پنجم، ششم و هشتم تا 60.7 درصد برای دهک­ اول است.

در جدول زیر تورم نقطه ای دهکهای هزینه ای قابل مشاهده است.

نرخ تورم ,

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در مورد گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» بین٣٢ درصد برای دهک پنجم و ششم تا ٣٥ درصد برای دهک دهم است.

در جدول زیر تورم ماهانه  دهکهای هزینه ای قابل مشاهده است.

نرخ تورم ,

فاصله تورمی دهک‌های هزینه‌ای

بر اساس اعداد مربوط به تورم در میان دهک‌های مختلف هزینه‌ای، فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ٧,٨ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (٧ واحد درصد) 0.8 واحد درصد افزایش داشته است. فاصله تورمی در گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل 0.5 واحد درصد افزایش داشته است و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» نسبت به ماه قبل 0.١ واحد درصد کاهش داشته است.

برچسب ها: تورم شهریور ماه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار