کد خبر: ۲۱۴۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، هفته گذشته با اشاره به خروج همه بانک‌های بزرگ از صنعت نفت و گاز، گفت: این راهی به سوی جهنم برای آمریکا خواهد بود.

خیز قیمت نفت برای رکوردشکنی دوباره

جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌پی مورگان، هفته گذشته با اشاره به خروج همه بانک‌های بزرگ از صنعت نفت و گاز، گفت: این راهی به سوی جهنم برای آمریکا خواهد بود.

در همان هفته، مدیر اجرایی آرامکو هشدار داد که سال‌ها سرمایه‌گذاری ناکافی در تولید نفت جدید، بازاری با کمبود عرضه را ایجاد خوهد کرد.

با وجود این اظهارات مبنی بر اینکه قیمت نفت باید بالاتر رود، قیمت نفت در طول هفته گذشته کاهش یافت چراکه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران برای رکود آماده می شوند.

خبر بد این است که حتی در شرایط رکود، قیمت نفت می‌تواند بالاتر برود و این دقیقاً همان چیزی است که جی‌پی‌مورگان هشدار وقوع آن را می‌دهد.

در واقع، جی پی مورگان یکی از پیش بینی کنندگان صعودی بودند. هفته گذشته، تحلیلگران این بانک بزرگ در یادداشتی نوشتند که انتظار دارند نفت برنت در سه ماهه چهارم به ۱۰۱ دلار بازگردد. تحلیلگران دلیل پیش بینی خود را کاهش عرضه عنوان کردند.

پیش‌بینی‌های گلدمن ساکس حتی صعودی تر است. سه هفته پیش، تحلیلگران این بانک گفتند که برنت با وجود سقف قیمتی نفت که توسط G۷تعیین شد می تواند سال آینده به ۱۲۵ دلار برسد.

مورگان استنلی در انتظارات قیمتی خود کمی میانه‌رو است و در سه ماهه آخر سال به دنبال قیمت ۹۵ دلاری در هر بشکه نفت برنت است.

بانک سوئیس همچنین انتظارات قیمت خود را در اوایل ماه جاری کاهش داد و دوباره به نگرانی‌های مربوط به رکود و همچنین ادامه جریان نفت روسیه به واردکنندگان آسیایی اشاره کرد. با این حال، این تجدید نظر نزولی، برنت را به ۱۱۰ دلار رساند و تحلیلگران اشاره کردند که ممکن است تا پایان سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ به ۱۲۵ دلار افزایش یابد.

بلومبرگ در گزارشی درباره پیش‌بینی‌های بانکی درباره قیمت نفت خاطرنشان کرد؛ در سه ماهه جاری، قیمت نفت ۲۰ درصد کاهش یافته است.

با وجود ریزشی بودن قیمت نفت در هفته‌های گذشته روند قیمتی این طلای سیاه در ۲۴ ساعت گذشته صعودی شده است؛ هر بشکه نفت خام وست تگزاس با افزایش قیمت یک دلار و ۲۲ سنتی به ۷۷ دلار و ۹۳ سنت رسیده است و هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش قیمت یک دلار و ۵۱ سنتی به ۸۵ دلار و ۵۷ سنت رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار