کد خبر: ۲۱۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
قیمت دلار روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد و هر چند در آخرین روز هفته عقبگرد تا کانال ٣۴ هزار تومان را تجربه کرد اما هنوز مستعد رشد قیمت است.

تب دلار پایین آمد

مهرنپش حیدری: در ساعات پایانی روز گذشته هر دلار در محدوده ٣۴ هزار و ٨٠٠ تا ٣۴ هزار و ٩٠٠ تومان معامله شد.

قیمت دلار در روزهای میانی هفته با ثبت در محدوده ٣۶ هزار تومان رکوردهای پیشین را شکست.

افزایش قیمت دلار زمینه را برای ایجاد صف‌های طولانی و همچنین افزایش تقاضا مهیا کرد تا جایی که هشداری از سوی دولت اعلام شد تا خریداران و اجاره دهندگان کارت ملی را هوشیار کند که ممکن است در اثر معامله ارز و خرید دو هزار دلار، یارانه ریالی را از دست بدهند.
قیمت دلار که در روزهای اخیر نرخ ۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان را نیز در بازار برای دقایقی ثبت کرد.
صرافان دلار را چند می‌خرند؟
گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد همزمان با ریزش بهای دلار در بازار رسمی و آزاد و بازار توافقی، بهای خرید دلار نیز توسط صرافان کاهش یافته است.نرخ خرید دلار از مردم حدود ٣۴ هزار تومان است و این موضوع نشان می‌دهد که بازار منتظر کاهش بیشتر قیمت‌هاست؛ امروز قدرت فروشنده در بازار بیشتر از خریدار است. معاملات خرد در سطح بازار انجام می‌شود.

ارز با کارت ملی چند؟

قیمت دلار توافقی نیز که صبح پنجشنبه در کانال ۳۴ هزار تومان آغاز به کار کرد اما قیمت خرید دلار توافقی در میانه روز به ۳۳ هزار و ۷۶۰ تومان رسید.

طبق اعلام بانک مرکزی، ارز توافقی در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، ملت، تجارت و صادرات ایران و صرافی‌های عضو بازار متشکل ارزی برای اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال با ارائه کارت ملی به فروش می‌رسد. متقاضیان ارز حداکثر ۲ هزار یورو یا معادل آن دلار می‌توانند به‌صورت آن‌لاین یا حضوری از صرافی‌ها و شعب منتخب بانک‌های عامل خرید کنند.

برچسب ها: دلار ، قیمت دلار ، نرخ ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار