کد خبر: ۲۱۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در سه روز اخیر روزانه بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد در بخش خانگی افزایش یافته است.

مسلم رحمانی در این باره گفت: مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به ۵۸۵ میلیون مترمکعب رسیده که با توجه به روندی که اوضاع دمایی کشور دارد این مقدار مصرف به رقم‌های بالاتری هم می‌رسد.

وی ادامه داد: آمادگی را در شبکه‌ها، تأسیسات و خطوط انتقال ایجاد کرده بودیم، اما بر شبکه و خطوط فشار وارد شده و کمی افت فشار ایجاد شده، اما افت فشار ناشی از قطع گاز نخواهیم داشت.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد: استفاده از پرده‌های ضخیم و بستن پنجره‌ها در کاهش مصرف مؤثر است، از سویی اگر گاز خوراک‌پزی را روشن کردیم فراموش نکنیم آن را خاموش کنیم، نیازی نیست بخاری اتاقی که استفاده نمی‌کنیم، روشن باشد و اینکه دمای رفاه تا ۲۱ درجه در خانه رعایت شود.

محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران هم گفت: با وضع کنونی، در ناحیه شمالی کشور استان‌های مازندران، گلستان، گیلان، اردبیل و از امشب هم در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز خواهیم بود.


برچسب ها: گاز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار