کد خبر: ۲۱۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
بذرپاش گفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان داده ایم و هر یک از بانک ها باید تعداد قابل توجهی از تعهدات را بر عهده بگیرند.

آقای مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدل جدید در طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه است، گفت: عقب‌ماندگی‌های زیادی در سالهای قبل بوده که سریع باید جبران کنیم، براین اساس سالانه ساخت یک میلیون مسکن در قانون مجلس  آمده است.

بذرپاش  گفت: مدل جدید در حوزه طرح نهضت ملی مسکن، واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه است که به الگوی ایرانی اسلامی نزدیک‌تر است.

به گفته او، واگذاری زمین و احداث واحدهای یک طبقه را در دستور کار قرار دادیم و در همه‌ی شهرها آغاز کردیم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به الصاق وام بانکی به زمین گفت: در فاز اول شهرهای کمتر ۵۰ هزار نفر انجام شده و در روزهای آینده واگذاری زمین آغاز می‌شود که زمین‌ها آماده و تحویل آغاز می‌شود.

بذر پاش گفت: در برخی از شهرها هنوز درصددیم که زمین را فراهم کنیم و طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید، همه‌ دستگاه‌ها موظفند زمین در اختیار بگذارند و هر جا که راه وشهرسازی مناسب دانست برای اجرای طرح با سرعت انجام می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن چند مدل را دنبال می‌کنیم، گفت: در این روش با واگذاری زمین رایگان و تسهیلات بانکی و آورده متقاضی خانه ساخته می‌شود.

بذرپاش گفت:  طرح نهضت ملی نیز در شهرهای جدید صورت می‌گیرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر هموطنان ثبت‌نام کرده‌اند.

اوگفت: از روز شنبه به همه بانک‌های کشور فراخوان دادیم و هر کدام از بانک‌های کشور متعهدند که تعداد قابل توجهی از تعهدات را بر عهده بگیرند و آورده‌ای که بر عهده بانک‌ها بوده، سریعتر تامین کنند و وارد اجرا شویم.

بذرپاش گفت: همچنین در خودمالکی در شهرداری‌ها، در شهرها و محدوده‌های شهرها، مکانیزم‌های تشویقی قرار دادیم که در هفته‌های آینده اعلام می‌شود تا به رونق ساخت‌و‌ساز در بافت فرسوده و سایر بخش‌ها و شهرها کمک شود.

وزیر راه وشهرسازی می گوید: برای اتمام واحدهای مسکن مهر نیز تعداد قابل توجهی از تعهدات مسکن مهر باقی مانده که در تلاشیم از صندوق ملی مسکن تامین اعتبار شود.

او گفت: واحدهایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشتند در اولویت هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بهش اعظمی تحویل داده می شود.

 

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار