کد خبر: ۲۱۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس در روز شنبه (۲۶ آذر ماه) در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس خبر داد.

مدارس تهران شنبه هم «غیرحضوری» شدند

معاون استاندار تهران از «غیرحضوری» شدن مدارس در روز شنبه (۲۶ آذر ماه) در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس خبر داد.

عابد ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تداوم آلودگی هوا در استان تهران و تشکیل جلسه دوباره کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در استانداری، گفت: مدارس تهران برای فردا شنبه ۲۶ آذر ماه هم غیر حضوری شدند.

وی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، گفت: جلسه اضطرار آلودگی هوا امروز جمعه با حضور اعضاء برگزار شد و با توجه به ادامه تشدید آلایندگی هوا مقرر شد شنبه ۲۶ آذر ماه تمامی مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه، دماوند و پردیس به صورت غیرحضوری فعالیت کنند.

معاون استاندار تهران افزود: مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها نیز طی این روز در تمامی شهرستان‌های استان تهران به جز فیروزکوه ، دماوند و پردیس تعطیل هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی نیز برای فردا شنبه ممنوع خواهد بود از شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیر ضرور خودداری و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

به گفته ملکی، همچنین فروش طرح ترافیک در روز شنبه متوقف است و فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه نیز تا روز یکشنبه متوقف می‌شود.

معاون استاندار تهران همچنین از روسای سازمان‌ها و ادارات درخواست کرد که با تقاضای مرخصی مادران دانش‌آموزان موافقت کنند.

در همین حال اداره کل هواشناسی استان تهران باتوجه به کاهش کیفیت و آلودگی هوا، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز را توصیه کرد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار آلودگی سطح زرد و با اشاره به تداوم پایداری نسبی جو، کاهش کیفیت و آلودگی هوا از روز شنبه (۲۶ آذرماه) تا روز چهارشنبه (۳۰ آذرماه) آورده است: پایداری نسبی جو، عدم وزش باد قابل ملاحظه و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی (به ویژه 2.5 pm) در تهران، اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شمیرانات، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد و ورامین پیش‌بینی می‌شود.

از این رو کاهش کیفیت هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده‌ها در بعضی ساعات در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود؛ در همین راستا اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز به ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتواند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار