کد خبر: ۲۱۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
سازمان هواشناسی نسبت به سکون هوا و تداوم پایداری جوی و افزایش آلودگی هوا در تهران و کرج همچنین وزش باد و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش آلودگی هوای تهران

سازمان هواشناسی نسبت به سکون هوا و تداوم پایداری جوی و افزایش آلودگی هوا در تهران و کرج همچنین وزش باد و افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از سکون هوا، تداوم پایداری جو، آلودگی همراه با انباشت آلاینده‌های هوا، پیش‌بینی افزایش شاخص و کاهش کیفیت هوا از دوشنبه تاسه‌شنبه ( ۲۸ تا ۲۹ آذر) در تهران و کرج خبر داد.

بر اثر این مخاطره کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی، کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم را توصیه می‌کند.

این سازمان در ادامه با صدور هشدار زرد رنگ از افزایش سرعت باد و ارتفاع موج در سواحل خلیج فارس بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل تا ۲.۵ متر از شنبه تا دوشنبه  (۲۶ تا ۲۸ آذر) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در خلیج فارس، نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان، یکشنبه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل در استان‌های بوشهر و غرب هرمزگان و دوشنبه در تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط جوی محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی از جمله ورود و خروج کشتی به بنادر و احتیاط در صیادی به‌ویژه در فراساحل در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار