کد خبر: ۲۱۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
اقتصاد نیوز : یکی از اصلی‌ترین وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات کنترل تورم بود. اکنون ۱۶ ماه کامل از زمانی که رئیسی دولت را تحول گرفته می‌گذرد و تورم کاهش پیدا نکرده است.

به گفته یکی از بزرگان علم اقتصاد، اولین و شاید ساده‌ترین ضربه تورم، افزایش قیمت‌هاست؛ به عبارت دیگر، نااطمینانی که بواسطه تورم بلندمدت در جامعه شکل می‌گیرد نه‌تنها باعث عدم ثبات در متغیرهای اقتصادی می‌شود بلکه با افزایش ریسک‌ها جامعه را ملتهب و سردرگم خواهد کرد. از همین رو کنترل قیمت‌ها همواره از طرف مردم یک معیار برای سنجش عملکرد دولت‌ها و مسئولان بوده و بر همین اساس، کنترل تورم همیشه از وعده‌های سیاسیون بویژه در دوره‌های انتخابات است.

یکی از اصلی‌ترین وعده‌های ابراهیم رئیسی در انتخابات سال گذشته نیز کنترل تورم بود. او گفته بود که در دولتش تورم را تک‌رقمی خواهد کرد. اکنون ۱۶ ماه کامل از زمانی که رئیسی دولت را تحول گرفته می‌گذرد و نه‌تنها تورم کاهش پیدا نکرده بلکه  تورم نقطه به نقطه  در پایان آذر امسال نسبت به شهریور سال گذشته ۵ درصد هم بالاتر رفته است. اکنون باید دید عملکرد رئیسی در مقایسه با رئیس‌جمهور پیشین -  حسن روحانی  - در کنترل تورم چگونه بوده است؟

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «مقایسه جالب تورم در دولت‌های روحانی و رئیسی +اینفوگرافیک» بخوانید.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار